English

علی رهبری ۶ ارکستر سمفونیک را در خارج از کشور رهبری کرد

علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر، ۶ ارکستر سمفونیک را طی ۲ ماه در چین و روسیه رهبری کرد.

علی رهبری  ۶ ارکستر سمفونیک را در خارج از کشور رهبری کرد
به گزارش خبرگزاری موج

​، «ووهان» (Wuhan) ششمین ارکستر سمفونیک در ۲ ماه گذشته است که علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بین المللی ایرانی با آن در ماه‌های آبان و آذر روی صحنه رفته است.

ارکستر فیلارمونیک هانگژو همزمان با بازی‌های آسیایی با آثاری از بتهوون، ارکستر سمفونیک شنزن با آثاری از دورژاک و چایکوفسکی، ارکستر سمفونیک شماره یک جوانان کشور چین در پکن با آثاری از دورژاک و بتهوون، ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی سنت پترزبورگ با آثاری از موتسارت و بتهوون، ارکستر سمفونیک شماره ۲ جوانان کشور چین در پکن با آثاری از شوستاکوویچ و چایکوفسکی و ارکستر فیلارمونیک ووهان با آثاری از شوستاکوویچ و چایکوفسکی از جمله کنسرت‌هایی هستند که این هنرمند ایرانی، رهبری آنها را برعهده داشته است.

علی رهبری موسیقیدان، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر متولد ۱۳۲۷ در تهران، فارغ‌التحصیل هنرستان عالی موسیقی ملی و آکادمی موسیقی و هنرهای زیبای وین اتریش است. رئیس هنرستان عالی موسیقی ملی و کنسرواتوار تهران در ۲۵ سالگی (به مدت سه سال)، برنده مدال طلا در مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه، برنده مدال نقره در مسابقات جهانی رهبری ارکستر در سوییس از جمله سوابق و افتخارات این هنرمند است.

وی همچنین سمت رهبر دایم میهمان را در ارکسترهایی همچون فیلارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلارمونیک چک و فیلارمونیک بلگراد، مدیریت هنری ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، مالاگا، زاگرب و مالاگا برعهده‌دار داشته است. این آهنگساز تاکنون مسترکلاس‌های متعددی را در کشورهای مختلف از جمله ترکیه، اوکراین، آفریقای جنوبی و اسلوواکی برای نوازندگی در ارکستر تشکیل داده است.

علی رهبری بیش از ۱۲۰ ارکستر سمفونیک مطرح دنیا همچون وین، برلین، لندن، آمستردام، بروکسل، تورنتو، توکیو و مکزیک را رهبری کرده و در ضبط حدود ۲۵۰ آلبوم اثر موسیقی کلاسیک جهانی با مهمترین ارکسترها و اُپراهای دنیا همکاری داشته است.

وی اکنون سمت رهبر دایم میهمان ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ را برعهده دارد و ارکستر سمفونیک چین را نیز در پکن و تهران رهبری کرده، این هنرمند ایرانی فروردین ماه امسال به ۲ ارکستر سمفونیک دیگر کشور چین نیز دعوت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه