English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

ابلاغ سند ملی موسیقی تا دو هفته آینده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سند ملی موسیقی در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و اکنون در کارپوشه شورا قرار دارد.

ابلاغ سند ملی موسیقی تا دو هفته آینده
به گزارش خبرگزاری موج

،  محمدمهدی اسماعیلی در نخستین اجرای رویداد «همراه با خاطره‌ها» به رهبری استاد مجید انتظامی در تالار وحدت حضور یافت. ارکستر موسیقی ملی ایران رویداد «همراه با خاطره‌ها» برگزیده آثار استاد انتظامی را با ترکیبی از ساز‌های ایرانی و کلاسیک و همراهی گروه کُر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان به روی صحنه برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از این اجرا در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد، ابتدا درباره تصویب سند ملی موسیقی و ایجاد وحدت رویه برای صدور مجوز کنسرت‌های موسیقی در تهران و سایر استان‌های کشور گفت: سند ملی موسیقی در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و اکنون در کارپوشه شورا قرار دارد و امیداریم اگر بحثی در این حوزه نباشد، سند ملی موسیقی تا دو هفته آینده قطعی و ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: در گذشته، در سند‌ها موضوع‌ها به صورت کلی و انتزاعی تدوین می‌شد، اما در سند ملی موسیقی برای نخستین بار، موارد به صورت دقیق مشخص شده است، این سند چند پیوست دارد که یکی از آن‌ها نگاشت نهادی است و مسئولیت نهاد‌های مختلف برای رویداد‌های موسیقی در آن پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی افزود: براساس سند ملی موسیقی، شورای ملی موسیقی قرار است تشکیل شود که رئیس این شورا معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر آن مدیرکل دفتر موسیقی این نهاد است و رئیس مرکز شعر، سرود و موسیقی سازمان صدا و سیما است، رئیس حوزه هنری و مدیرعامل خانه موسیقی از اعضای این شورا هستند.

وی درباره برنامه‌ها و رویکرد سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در بهمن ماه امسال بیان کرد: رضا مهدوی دبیر این جشنواره از سه چهار ماه گذشته منصوب شدند، نه تنها جشنواره موسیقی فجر بلکه همه جشنواره‌های فجر کارهایشان را با قوت انجام می‌دهند، در گروه‌های مختلف، جشنواره‌های منطقه‌ای با اشتیاق زیاد مخاطبان در حال برگزاری است و امیدواریم جشنواره موسیقی فجر امسال با قوت و نشاط بیشتر نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره اجرای رویداد «همراه با خاطره‌ها» به رهبری استاد مجید انتظامی اظهارداشت: وی بیش از ۱۰ سال بود که در سمت رهبر ارکستر اجرایی نداشت، استاد انتظامی سال گذشته قصد داشت رویداد «همراه با خاطره‌ها» را به روی صحنه ببرند که شرایط مهیا نشد، در جلسه‌ای که در خدمتشان بودیم، از ایشان خواهش کردم تا این اجرا‌ها را داشته باشند، چون مردم این آثار را خیلی دوست دارند، خیلی مشتاق بودم که ایشان اجرا‌ها را مجددا داشته باشد و استاد انتظامی هم پذیرفت، الحمدالله این اجرا با استقبال گرم مردم مواجه شد و مخاطبان در این مدت یک ساعت و نیم بدون هیچ گونه خستگی و با اشتیاق آثار را گوش دادند.

اسماعیلی گفت: ما از استاد انتظامی خواهش کردیم، اگر شرایط جسمیشان اجازه بدهد، یکی دو کار جدید را هم آماده کند، امروز هم نگران شرایط جسمیشان (به دلیل کمر درد) بودیم که الحمدالله تا پایان اجرا ایستادگی کرد، امیدواریم استاد در سلامتی کامل باشد و ما بیش از گذشته بتوانیم از وجود ایشان و گروه حرفه‌ایمان بهره‌مند شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه