English

استاندار همدان:

پروژه آبرسانی به همدان در راستای تامین آب پایدار در حال انجام است

 استاندار همدان با اشاره به اینکه هدف از سفر وزیر نیرو به استان، بررسی پیشرفت پروژه آبرسانی به شهر همدان و فرآیند اقدامات کار بود، افزود: دولت سیزدهم به فکر تامین آب پایدار برای شهر همدان است.

پروژه آبرسانی به همدان در راستای تامین آب پایدار در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با اشاره به اینکه هدف از سفر وزیر نیرو به استان، بررسی پیشرفت پروژه آبرسانی به شهر همدان و فرآیند اقدامات کار بود، افزود: دولت سیزدهم به فکر تامین آب پایدار برای شهر همدان و پایان تنش آبی در همدان است.

وی با اشاره به سفر وزیر نیرو  با هدف پیگیری پروژه آبرسانی به همدان و زمینه سازی برای تسریع در اجرای و بهره برداری از طرح، افزود: از لحاظ خشکسالی و تنش آبی، استان همدان در یک منطقه خشک قرار دارد و طی چندسال گذشته از یک‌سو میزان تنش آبی شدت یافته و از سوی دیگر حجم ذخیره آب سد اکباتان نیز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد افت فشار در مخازن آب شهر همدان بودیم که با توجه به افزایش گرما، میزان ورودی آب کاهش و میزان مصرف نیز افزایش یافته است و ضرورت دارد که از مصرف بی‌رویه آب در این ایام پرهیز شود.  

استاندار همدان تاکید کرد: خویشتن‌داری و همکاری مردم در این چند روز که برنامه زمان‌بندی توزیع آب انجام شده، قابل تقدیر و تشکر است و تقاضا داریم که تا انتقال آب، با همراهی بیشتر به ما در این زمینه کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه با هم کمک کنیم تا با اصلاح الگو مصرف، بحران آب همدان حل شود، گفت: پروژه آبرسانی به شهر همدان طی ۴‌ماه اخیر و به همت دولت سیزدهم، بیش از ۱۷ سال در دولت‌های قبلی، پیشرفت داشته است.

استاندار همدان اظهار داشت: ابر پروژه آبرسانی به شهر همدان از سال ۸۳ با سفر رهبر معظم انقلاب به همدان تصویب و قرار شده تا سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری برسد؛ این‌ در حالی است که در سال ۱۴۰۰ با آغاز به کار دولت سیزدهم، این پروژه تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: دولت سیزدهم به فکر تامین آب پایدار برای همدان است و با پیگیری‌های انجام شده و به دستور رییس محترم، اعتبار ویژه‌ای برای این کار اختصاص یافته است ضمن اینکه طی چندماه اخیر وزارت نیرو و در راس آن وزیر، معاونین و همچنین مدیران و کارکنان آب‌منطقه‌ای و شرکت آبفا در سطح استان همدان اقدامات و فعالیت‌های خوب و موثری داشته‌اند که قابل تقدیر و تشکر است.  

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی به شهر همدان طی ۴‌ماه اخیر در دولت سیزدهم بیش از ۱۷ سال در دولت‌های قبل بوده و تقریبا در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: وزیر نیرو به دنبال آن است تا یک جدول زمان‌بندی شده از اقدامات باقیمانده برای پروژه آبرسانی به شهر همدان مشخص کند. 

وی افزود: با توجه به بازدیدهای میدانی وزیر نیرو، طی چند هفته آینده فاز اول پروژه انتقال آب به همدان انجام خواهد شد و بخش عمده پزوژه آبرسانی انجام شده و ممکن است کار تصفیه‌خانه مقداری طول بکشد. 

قاسمی فرزاد اظهار داشت: در این پروژه، انتقال آب به تصفیه‌خانه شهید بهشتی انجام خواهد شد که در این راستا یک خط ۱۵ کیلومتری نیز اضافه شده که کمک می‌کند حلقه اتصالات و رینگ شهر تکمیل شود. 

به گفته وی، به دستور وزیر محترم نیرو، خط ۱۵ کیلومتری که به طرح انتقال آب تا تصفیه‌خانه افزوده شده، ظرف ۲ هفته انجام خواهد شد؛ بنابراین حفاری آن تمام شده و لوله‌گذاری آن نیز در حال انجام است. 

استاندار همدان با تاکید بر اینکه بی‌شک، با توجه به تلاش‌های دست‌اندرکاران پروژه آبرسانی به شهر همدان، این بحران و تنش‌آبی حل خواهد شد، افزود: در شهر همدان مجموعه‌ آب منطقه‌ای و آبفا به صورت شبانه روز در حال انجام کار هستند، از طرفی تلاش می‌شود تا از منابع مختلف، آب به شهر همدان تزریق کنند و با این روش کمبود آب جبران شود. 

وی با درخواست از عموم شهروندان برای رعایت الگوی مصرف، اظهار داشت: اگر آب به صورت بی‌رویه مصرف شود با مشکلات فراوانی روبه رو خواهیم شد و برهمین اساس همه باید کمک کنند تا با اصلاح الگو مصرف، بحران آب همدان به سرعت حل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر