English

عاون متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

۴۰۰ مدرسه در طرح نجات آب های زیر زمینی مشارکت کردند/ حضور دانش‌آموزان مدارس روستایی در داناب برجسته بود

معاون متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان همدان روز سه‌شنبه در آیین پایانی دومین دوره و افتتاح سومین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب)، با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ مدرسه در طرح داناب مشارکت کردند که حضور دانش‌آموزان مدارس روستایی در آن برجسته بود، گفت: طرح داناب کمک بزرگی به حفظ آب می‌کند، افزود: هدف از اجرای این طرح نجات آب های زیر زمینی است تا برداشت از این منابع آبی، در روستاها و در بخش کشاورزی مدیریت شود.

 ۴۰۰ مدرسه در طرح نجات آب های زیر زمینی  مشارکت کردند/ حضور دانش‌آموزان مدارس روستایی در داناب برجسته بود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، نعمت الله بحیرایی  معاون متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان همدان روز سه‌شنبه در آیین پایانی دومین دوره و افتتاح سومین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب)، با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ مدرسه در طرح داناب مشارکت کردند که حضور دانش‌آموزان مدارس روستایی در آن برجسته بود، گفت: طرح داناب کمک بزرگی به حفظ آب می‌کند، افزود: هدف از اجرای این طرح نجات آب های زیر زمینی است تا برداشت از این منابع آبی، در روستاها و در بخش کشاورزی مدیریت شود.

وی تاکید کرد: بیش از ۶۰ هزار تن در این طرح مشارکت کردند که ۴۰ هزار تن از آنها در شهر همدان بودند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه سومین دوره این طرح نیز از امروز آغاز می شود، تصریح کرد: ما در برداشت بی رویه از منابع آبی مشکل داریم که باید با فرهنگ سازی در آموزش و پرورش مدیریت آب نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه مردم جامعه نیز باید در مصرف بهینه آب مشارکت کنند، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف آب نیازمند عزم ملی است تا همه مردم جامعه در مصرف بهینه آب کمک کنند.

بحیرایی گفت: از سوم مهرماه برخی از مدارس استان به صورت حضوری بازگشایی می شوند و امیدواریم با پایان واکسیناسیون دانش‌آموزان، در آبان ماه همه مدارس استان بازگشایی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان نیز در این آیین گفت: از سال ۱۳۹۳ تا کنون اتفاقات خوبی در حفظ آب های زیر زمینی صورت گرفته است.

«منصور ستوده» افزود: از آغاز طرح حفظ منابع آب های زیرزمینی تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ چاه غیر مجاز در سطح استان همدان مسدود شد.

وی اظهار داشت: در این مدت بیش از پنج هزار و ۵۰۰ کنتور هوشمند نیز بر روی چاه های مجاز نصب شده است تا برداشت آب از آن ها مدیریت شود.

ستوده ادامه داد: پیش از اجرای این طرح در استان همدان سالانه یک متر کاهش سطح آب های زیر زمینی داشتیم که با مدیریت دقیق این میزان در برخی از دشت های استان به صفر رسیده است. 

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۳ تا کنون در دشت های مثل کبودراهنگ افت آب های زیر زمینی متوقف شده و در برخی از دشت ها سطح آن افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان تاکید کرد: با برگزاری طرح هایی همچون طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب)، می توانیم سفره های آب زیرزمینی را نگه داریم و امانت دار خوبی برای نسل های آینده باشیم.

رییس جهاددانشگاهی استان همدان نیز در این آیین گفت: طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) با مشارکت برخی از دستگاه های همچون اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه ای به منظور آموزش و ارتقای فرهنگ عمومی به ویژه دانش آموزان اجرا شده است.

علی کلانترنیا با اشاره به اینکه دانش آموزان سفیران فرهنگ سازی در خانواده هستند، افزود: این طرح با مولفه های شناختی، انگیزشی و رفتاری پیشرفته با هدف آگاهی بخشی و تغییر نگرش و آموزش روش ها در زمینه مصرف بهینه آب اجرا شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست ۶۴ هزار دانش آموز مشارکت کردند که این میزان در مرحله بعد به ۳۲ هزار دانش آموز رسید.

کلانترنیا عنوان کرد: اقداماتی نظیر برگزاری مسابقات مختلف در راستای پایش شرکت کنندگان در این طرح توسط نخبگان برگزار شد.

در پایان این آیین از برگزیدگان این طرح تجلیل شد.

بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مدارس استان همدان تحصیل می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر