English

حجت الاسلام محمدباقر برقراری

تریبون نماز جمعه باید تریبون حل مشکلات مردم باشد

امام جمعه ملایر نظارت مردمی بر عملکرد مسئولان را از برکات شرکت در نماز جمعه برشمرد و افزود: باید وحدت بین نماز جمعه، مردم و مسئولان شهر شکل بگیرد و تریبون نماز جمعه، تریبون حل مشکلات مردم و رفع موانع باشد.

تریبون نماز جمعه باید تریبون حل مشکلات مردم باشد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حجت الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر  روز شنبه ۲۶ تیر ماه در جلسه اعضای شورای اداری شهرستان ملایر  در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز برگزاری نماز جمعه  با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه باید تریبون حل مشکلات مردم باشد، تصریح کرد: نزول سوره جمعه نشان دهنده اهمیت نماز جمعه از دیدگاه الهی است و خداوند مهربانانه در این سوره مومنان را به نماز جمعه دعوت می‌کند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری نماز جمعه را ذکر خداوند دانست و گفت: تقدیم ۱۱۰۰ شهید دفاع مقدس از دستاوردهای نماز جمعه در شهرستان ملایر است یعنی جایگاه نماز جمعه می‌تواند انسان را به مقام شهادت برساند.

برقراری ادامه داد: به غیر از شرایط کنونی که درگیر بیماری کرونا هستیم، نماز جمعه باید باشکوه برگزار شود زیرا در طول انقلاب اسلامی مردم با خون خود نماز جمعه را برگزار کردند و نمونه آن برگزاری نماز جمعه در ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۶۱ در شهر همدان است که با بمباران این محل توسط رژیم بعثی عراق، ۸۰ نفر از شرکت کنندگان در نماز جمعه به شهادت رسیدند اما امام نماز را تعطیل نکردند.

وی به ضرورت حفظ نماز جمعه به‌عنوان میراث گرانبهای شهدا تأکید و بیان کرد: در حال حاضر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز جمعه برگزار می‌شود و درخواست ما از شبکه بهداشت و درمان شهرستان، حضور میدانی در نماز جمعه و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

برقراری با بیان اینکه حضور کارمندان ادارات مختلف در نماز جمعه نباید مناسبتی و کم‌رنگ باشد، گفت: حضور مدیران و کارکنان ادارات در نماز جمعه، سبب ارتباط نزدیک مردم با آنان شده و فرصتی مناسب برای ارائه طرح‌های مردم در خصوص مانع‌زدایی و تولید است.

امام جمعه ملایر نظارت مردمی بر عملکرد مسئولان را از برکات شرکت در نماز جمعه برشمرد و افزود: باید وحدت بین نماز جمعه، مردم و مسئولان شهر شکل بگیرد و تریبون نماز جمعه، تریبون حل مشکلات مردم و رفع موانع باشد.

وی در بخش دیگری به ضرورت احساس تکلیف تمامی ادارات در برگزاری باشکوه عید غدیرخم اشاره و خاطرنشان کرد: تخفیف یا تقسیط مالیات به مناسبت فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر، تخفیف جریمه‌های اعمالی توسط نیروی انتظامی، آزادسازی زندانیان مالی با همکاری دستگاه قضا و کمک خیرین و یا تخفیف ویزیت مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی از جمله اقداماتی است که ادارت می‌توانند برای فرهنگ سازی عید غدیر خم انجام دهند.

مردم ملایر از کیفیت نان رضایت ندارند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر با بیان اینکه نباید با تغییر دولت، خدمت رسانی به مردم تعطیل شود،گفت: با توجه به نارضایتی عمومی از کیفیت نان در سطح شهر، باید نظارت و کنترل دقیق توسط ارگان‌های مربوطه از جمله اداره استاندارد، اتحادیه خبازان و اداره صمت بر کیفیت نان و سهمیه آرد نانوایی‌ها صورت گیرد.

 قدرت الله ولدی ضمن تشکر از زحمات تمامی مسئولان شهرستانی در راستای اقناع سازی مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، اظهار کرد: افزایش ۱۰ درصدی میزان مشارکت مردم ملایر نسبت به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نتیجه این اقناع سازی بود.

ولدی ادامه داد: برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شهرستان ملایر بدون کم و زیاد شدن حتی یک رأی، نشان دهنده انجام وظیفه صحیح دستگاه‌های اجرایی و رصد و کنترل دقیق اعضای شورای تأمین شهرستان بود و تأیید صحت انتخابات نیز مایه افتخار و مباهات است.

 وی به ضرورت تلاش شبانه‌روزی برای تأمین مایحتاج ضروری مردم از جمله مرغ و نان توسط دستگاه‌های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان تأکید و مطرح کرد: با توجه به نارضایتی عمومی از کیفیت نان در سطح شهر، باید نظارت و کنترل دقیق توسط ارگان‌های مربوطه از جمله اداره استاندارد، اتحادیه خبازان و اداره صمت بر کیفیت نان و سهمیه آرد نانوایی‌ها صورت گیرد.

ولدی با بیان اینکه نباید با تغییر دولت، خدمت رسانی به مردم تعطیل شود، گفت: بسیاری از مردم حاشیه نشین شهر، از نظر اقتصادی با محدودیت‌هایی مواجه هستند و باید خدمت رسانی به این افراد در اولویت قرار گیرد زیرا خدمت به مردم به نفع همه مدیران است.

وی در بخش دیگری با تأکید بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر اعیاد قربان و غدیر ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی با دریافت مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری با شکوه و پرشور جشن‌های مذهبی از جمله عید غدیر تلاش کنند.

معاون استاندار همدان از افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه پروژه‌های عمرانی شهرستان ملایر خبر داد و افزود: بودجه پروژه‌های عمرانی از ۵۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. ۴۵ میلیارد تومان نیز طبق ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که توزیع آن با صلاح‌دید خودشان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر