English

رشید حیدری مقدم مطرح کرد:

نگرانی جدی دانشگاه علوم پزشکی؛ بخش پلیس+۱۰، آرامستان شهری و روستایی و دفاتر پیشخوان دولت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا استان همدان با اشاره به اینکه 71 درصد همدانی ها پروتکل ها را رعایت کرده اند، گفت: نگرانی جدی دانشگاه علوم پزشکی مربوط به سه بخش پلیس + ۱۰، آرامستان شهری و روستایی و دفاتر پیشخوان دولت است.

نگرانی جدی دانشگاه علوم پزشکی؛ بخش پلیس+۱۰،  آرامستان شهری و روستایی و دفاتر پیشخوان دولت

 

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رشید حیدری مقدم،  رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا استان همدان  در نشست اعضای ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد پایانه مسافربری درون و بروش شهری و هتل ها، ۸۳ درصد ادارات و سازمان‌ها، ۸۱ درصد بانک ها، ۷۰ درصد مطب ها و ۶۶ درصد نانوایی ها به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کردند، گفت: نگرانی جدی دانشگاه علوم پزشکی مربوط به سه بخش پلیس + ۱۰،  آرامستان شهری و روستایی و دفاتر پیشخوان دولت است و میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این مراکز به ترتیب ۳۵ درصد، ۵۰ و ۶۳ درصد است. 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا استان همدان اظهار داشت: به دنبال بازرسی وضعیت سلامت محیط کسب و کار که با همکاری سپاه، نیروی انتظامی و تعزیرات و دستگاه قضایی از ۲۵ تا ۳۱ تیرماه هفت واحد تعطیل و ۸۰ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: یکی از نگرانی ها روند رو به رشد ابتلای مددجویان بهزیستی به ویروس کرونا است که می طلبد پذیرش افراد در این مرکز محدود شده و مراجع قضایی افراد جدیدی به بهزیستی معرفی نکند تا اجتماع افراد در این محل ها کاهش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: تایید برگه کارمندانی که بیش از سه روز از استعلاجی استفاده کرده اند در سازمان تامین اجتماعی منوط به طی یکسری مراحل اداری و دریافت تاییدهایی است که این امر موجب کتمان بیماری از سوی برخی بیماران شده است.

حیدری مقدم خواستار تمدید این مدت از یک هفته تا ۱۰ روز شد تا بیش از این مدت زمان نیاز به تاییدیه داشته باشد تا این تراکم جمعیتی رخ ندهد.

وی خواستار اعطای مرخصی به زندانیانی که دارای بیماری های زمینه ای نظیر سل و اچ.آی.وی هستند شد و  افزود: تداوم خود اظهاری در نمونه گیری‌ها و رعایت فاصله اجتماعی در بانکها، بازار خودرو، مراکز خرید، پاساژها  دفاتر پیشخوان و پلیس+۱۰ بسیار با اهمیت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: نگرانیهایی در زمینه کنکور وجود دارد که این وضعیت بار زیادی را به دانشگاه علوم پزشکی تحمیل کرده است با این وجود این دانشگاه آمادگی کامل برای فراهم کردن پروتکل‌های مورد نیاز برای برگزاری کنکور را دارد.

حیدری مقدم اضافه کرد: از دانشجویانی که دارای بیماری زمینه ای و علائم مشکوک به کرونا هستند باید در فضای مجزا و قرنطینه امتحان گرفت در غیراینصورت قرار گرفتن این افراد در کنار اشخاص سالم نگرانی را بیشتر می کند.

وی اظهار داشت: تعداد بیماران بستری از ۶۱۲ نفر در ۲۴ تیرماه به ۵۲۰ مورد در پایان ماه رسید که امید می رود این روند کاهش استمرار یابد .

فرماندار همدان

فرماندار همدان نیز گفت: برخی از مطب پزشکان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجهی نداشتند که در دور نخست سرکشی به این محل‌ها تذکرهای لازم به آنها داده شد و در دور بعدی بازدید، دستورالعمل‌ها رعایت شده بود.

حسین افشاری افزود: بازدیدهایی نیز از زندان مرکزی همدان و نمایشگاه صورت گرفته که به خوبی در این مراکز دستورالعمل های بهداشتی رعایت شده بود اما ناهماهنگی‌هایی بین سازمان صمت و اتحادیه ها وجود داشت که پیگیری و رفع شد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری همدان نیز گفت: غربالگری زندانیان ۲۴ ساعت قبل از ملاقات با مراجعه کنندگان صورت گرفته علاوه بر این رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش ۵۰ درصدی تعداد ملاقات ها رخ داده است.

محمدعلی محمدی افزود: از ۶ اسفند سال گذشته تاکنون چهارهزار و ۷۲۸ مورد مرخصی برای سه هزار و ۱۸۸ زندانی رخ داد و هم اینک یک هزار و ۴۴۲ تن در مرخصی به سر می برند.

حسن خانجانی

دادستان عمومی و انقلاب همدان نیز گفت: به دنبال شیوع کرونا بخش زیادی از زندانیان به مرخصی رفتند اما تعدادی به علت تامین و ارائه نکردن وثیقه و تضمین در زندان ماندند در حالیکه هدف دادستانی ترخیص آنها بود.

حسن خانجانی در زمینه معرفی نکردن افراد جدید به بهزیستی بیان کرد: برخی مراجعه کنندگان به دادسرا هیچ کسی ندارند و این افراد بی خانمان را چاره ای جز معرفی به بهزیستی نداریم.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها باید نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا همت کنند نه اینکه شاهد فعالیت تالارها و قهوه خانه‌ها بوده و ابلاغ مصوبات به اتحادیه با تاخیر صورت گیرد.

دادستان همدان درباره بازداشت داماد در اسدآباد نیز گفت: ۲ نوبت هفته گذشته به صاحب عروسی تذکر داده شده بود با این وجود اقدام به برگزاری مراسم عروسی با حضور ۷۰۰ میهمان در یک روستا کرده بود بنابراین داماد بازداشت شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز گفت: بازدیدها بر اساس مصوبات جلسات ستاد استانی کرونا با جدیت در حال اجرا است و هیچگونه ملاحظات نداریم.

سردار مهدی فرجی افزود: بازدید خوبی از مرکز پلاک گذاری صورت گرفت که پس از آن با قرار دادن امکانات و صندلی های جدید کارهای خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: فضای بورس منطقه همدان متناسب با میران مراجعه کنندگان نیست و در سه جلسه با قاطعیت با این افراد مذاکره صورت گرفت و بازدید شد همچنین از ۳۲ مطب با حضور نماینده نظام پزشکی، نماینده فرماندار و بهداشت بازدید شد که وضع خوب بود.

وی گفت: بیشتر تالارها اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند همچنین شاهد برگزاری مراسم عروسی در تالارها نیستیم البته در آلاچیق برخی تالارها مراسم جمعی وجود دارد که در این محل ها فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه