English

مدیرکل زندان‌های استان همدان خبر داد؛

بهره از تمامی ظرفیت های موجود در بهداشت و درمان زندان ها در مقابله با کرونا ویروس

مدیرکل زندان‌های استان همدان از اقدامات ویژه ای که در مقابله با کرونا ویروس در زندان های استان، صورت گرفته است، سخن گفت.

بهره از تمامی ظرفیت های موجود در بهداشت و درمان زندان ها در مقابله با کرونا ویروس

به گزارش خبرگزاری موج همدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های همدان، پژمان پروین، مدیرکل زندان های استان همدان با اشاره به اقدامات گسترده درباره مبارزه با اپیدمی و شیوع کروناویروس در زندان های استان همدان گفت: قبل از اعلام رسمی خبر شیوع کروناویروس در سطح کشور و استان، این اداره کل اقدامات پیشگیرانه خود را در راستای حفظ سلامت کارکنان و مددجویان برنامه ریزی، ساماندهی و اجرا کرده است و برای صیانت از خانواده های زندانیان به صورت منظم و طبق برنامه های گذشته اقدام به اعطای ملاقات خانواده ها با زندانیان کرده و ملاقات ها استمرار دارد.

پژمان پروین اقدامات دستگاه مربوطه را تشریح و اظهار کرد: با تشکیل اکیپ شخصاً از زندان های تابعه استان سرکشی و ضمن تشکیل جلسات در محل، نیازها احصاء و دستور مقتضی صادر و حساسیت لازم نسبت به حفظ سلامت کارکنان و مددجویان در مراکز زیر مجموعه ایجاد شد.

وی ادامه داد: با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در بهداشت و درمان زندان های تابعه کلاس های آموزشی برای کارکنان و مددجویان برگزار و آموزش های پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از شیوع و اپیدمی بیماری ارائه شد.

مدیرکل زندان های همدان افزود: در تمامی زندان های استان یک بند یا اتاق برای جداسازی و ایزوله کردن مددجویان دارای علامت در نظر گرفته شده است که مددجویان به طور مرتب در طول شبانه روز مورد پایش قرار می گیرند.

وی ضدعفونی اماکن، طراحی و توزیع بروشور، نصب بنر و پوسترهای آموزشی در سطح زندان های استان را از جمله اقدامات عنوان و تأکید کرد: آموزش های مذکور از طریق سیمای زندان استمرار دارد.

مدیرکل زندان های همدان در ادامه توزیع دستکش یکبار مصرف و ماسک در بین کلیه مراجعه کنندگان در مبادی ورودی به واحدهای ستادی و زندان های تابعه، نصب بیش از ۴۰ دستگاه هواکش استاندارد برای تهویه هوای محل اسکان مددجویان، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و شوینده و تدوین برنامه غذایی ویژه طبق نظر کارشناس تغذیه برای کارکنان و مددجویان را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با اپیدمی و شیوع کروناویروس در زندان های استان عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از حمایت های بی دریغ و رهنمودهای رئیس سازمان زندان های کشور مبنی بر تشکیل جلسات متعدد و پیگیری های مستمر وی در طول مدت اخیر و تاکید بر حفظ سلامت کارکنان، سربازان وظیفه و مددجویان قدردانی کرد.

پروین ضمن تقدیر و تشکر از رئیس کل دادگستری و مراجع قضایی استان از اعطای مرخصی به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز به بیش از ۱۱۰۰ نفر از مددجویان دارای صلاحیت، اخلاق و رفتار مناسب و تأمین لازم خبر داد و گفت: درراستای اعطای مرخصی به مددجویان، استان همدان در کشور پیشتاز است.

مدیرکل زندان های همدان یادآور شد: تعامل گسترده و خوبی بین اداره کل با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت های زیر مجموعه این دانشگاه وجود دارد و طی نشست های مختلف از توان و ظرفیت های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در راستای اقدامات پیشگیرانه بهره گرفته شده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در زندان های استان هیچ گونه علائم و نشانه ای از وجود ویروس کرونا مشاهده نشده است، اظهار کرد: کلیه زندانیان در مبادی ورودی توسط پزشکان و کادر بهداشتی، درمانی مورد غربالگری و کنترل علائم قرار می گیرند و مددجویان ضمن اسکان در بخش جداگانه ای با نام مراقبت و سلامت به مدت دو هفته وضعیت جسمانی آنان مورد معاینه و پایش قرار گرفته و پس از اطمینان از سلامتشان به جمع سایر زندانیان منتقل می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر