English

محمدرضا باباخانیان:

«جامانده»، ۱۶ بهمن به مسجد صفی ملایر می‌رود

مسئول واحد نمایش حوزه هنری همدان با اشاره به رسالت فرهنگی مساجد از اجرای تئاتر «جامانده» در 16 بهمن در مسجد صفی ملایر خبر داد.

«جامانده»، 16 بهمن به مسجد صفی ملایر می‌رود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، این روزها یکی از جوانان مسئولیت واحد نمایش حوزه هنری استان همدان را برعهده دارد که به عقیده وی مساجد علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت است، مرکزی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی است. حوزه هنری استان همدان نیز از آموزش گروه های تئاتر در مساجد حمایت می‌کند و به گروه های خلاق و با پشتکار میدان می‌دهد. اکنون با پشتیبانی حوزه هنری استان همدان «تئاتر مردمی بچه های مسجد» ، «جامانده» را تولید کرده اند. 

محمدرضا باباخانیان ، مسئول واحد نمایش حوزه هنری همدان در این باره می‌گوید: این اثر به جنگ و آسیب های پس از آن نگاه متفاوتی دارد که حاصل نگاه زنانه به جنگ است. «بهاره محمودزاده»، نویسنده نمایشنامه این تئاتر در اپیزود انتخاب شده برای این نمایش همسران رزمندگان را محور قرارداده است که همین موضوع زاویه دید متفاوتی را خلق کرده است. 

باباخانیان ادامه می‌دهد: محدثه یاری و هستی ملکی دو بازیگر این تئاتر هستند که کارگردانی آن را « فروزان حسینی » بر عهده دارد. 

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان همدان می‌افزاید: تئاتر بچه‌های مسجد، فرصت مناسبی برای پرورش هنرمندان متعهد، اخلاقمدار و صاحب فکر و اندیشه است. با ورود نوجوانان آموزش دیده کانون‌ها و پایگاه‌های مساجدبه عرصه تئاتر، شاهد تولید نمایش های ارزشی، پرمحتوا، اثرگذار و مورد نیاز جامعه خواهیم بود؛ تئاتری که فارغ از دکور، تعویض صحنه، لباس و نور به محتوا و موضوعات ارزشی می‌پردازد. 

باباخانیان نمازگزاران مساجد را وجه دیگر «تئاتر مردمی بچه های مسجد» خواند و گفت: با اجرای مکرر گروه های تئاتر مردمی بچههای مسجد، این فرصت ایجاد می شود افرادی که با حوزه تئاتر آشنا نیستند با این عرصه از هنر، آشنا و از محتوای ارزشی ارائه شده در آن بهرمند شوند.

یادآور می‌شود: در کارنامه فروزان حسینی، کارگردان «جامانده»، کاندیدای بهترین کارگردانی در بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه سال  93، نخبه فرهنگی هنری استان در دو سال پیاپی، بازی در فیلم تلویزیونی «گلناز» به کارگردانی محمود معظمی و برنده تندیس بهترین بازیگر زن از بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه به چشم می خورد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر