English

محمد مهدی شهیدی عنوان کرد:

افت وصول مطالبات؛ چالش حذف قبوض کاغذی شرکت برق / نصب ۱۰ هزار کنتور فهام

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به نصب 1400 کنتور فهام طی 10 ماه نخست سالجاری، کاهش وصول مطالبات را چالش حذف قبوض کاغذی خواند.

افت وصول مطالبات؛ چالش حذف قبوض کاغذی شرکت برق / نصب 10 هزار کنتور فهام

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمدمهدی شهیدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در نشست خبری به مناسبت آغاز دهه فجر با اشاره به اجرای حذف قبوض کاغذی و نصب کنتورهای فهام ، از مزیت ها و چالش های این دو طرح سخن گفت. 

 

شهیدی با شاره به سند توسعه استان که سند راهبردی سه ساله است، خاطرنشان کرد: در  این سند راهبردی، وظایفی برای شرکت توزیع برق در سه بخش تعریف شده است که یکی از آن‌ها تامین نیروی برق شهرک‌های صنعتی استان است. جهت تامین برق این شهرک ها و نواحی صنعتیتا کنون ۲۰ مگاوات اجرا شده است و ۲۳ مگاوات در دست اقدام است. 

 

وی ادامه داد: وظیفه دیگر این شرکت، تامین برق گلخانه‌ها است که تامین برق گلخانه‌های روستای عمان انجام شده و برق سایر گلخانه‌ها نیز در دست تامین است. بخش سوم این وظایف، تامین روشنایی سایت‌های گردشگری است که در سایت های گردشگری گیان و گاماسیاب در حال اجرا است. 

 

شهیدی یادآور شد: تا پایان سال ۹۷ ، ۲۶ میلیارد تومان جهت اصلاح شبکه‌های روستایی اختصاص داده شد. در سال ۹۸ میزان اعتبارات حدود ۳۴ میلیارد تومان خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق با اشاره به مزیت‌های کنتورهای فهام، افزود: در پروژه طرح نصب کنتورهای فهام طی ۱۰ ماه گذشته ۱۴۰۰ کنتور اضافه شده که در مجموع بالغ بر ۱۰ هزار کنتور در استان نصب شده است. این کنتورها قابلیت رویت‌پذیری از راه دور و قطع برق و مدیریت مصرف را دارند. همکاری و مشارکت بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی  در مدیریت پیک بار بسیار موثر است. 

 

شهیدی عنوان کرد: یکی از چالش‌های ما در حذف قبوض کاهش وصولی هزینه‌های مصرف برق مشترکین است که نمود آن در افت وصولی‌های مطالبات این شرکت است که تا کنون ۹۳ درصد وصول شده است و امیدواریم تا پایان سال مابقی نیز وصول شود. مشترکین بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان به این شرکت بدهی دارند. شهرداری، آب و فاضلاب، مخابرات، نیروی انتظامی از جمله اداراتی هستند که هزینه‌های اشتراک خود را نپرداخته‌اند.

 

شهیدی با بیان اینکه شهرستان ملایر بیشترین خطوط بحرانی را دارد، افزود:  سال ۱۳۹۵ در پی بارش نیم‌متری مشکلات بسیاری در این شهرستان پیش‌آمد. شهرستان ملایر مشکلات عدیده ای در حوزه توزیع برق دارد، از جمله اینکه تلفات در این شهرستان ۱۷ درصد است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر