English

علی دهبانی در گفتگو با موج مطرح کرد:

آغاز بهره برداری از دو زمین ورزشی چند منظوره/ ۵۰ هزار متر مربع کار عمرانی در پیاده راه ارم

شهردار منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به اتمام احداث و آغاز بهره برداری از دو زمین ورزشی چند منظوره و 50 هزار متر مربع کار عمرانی در پیاده راه ارم، از اقدامات انجام شده در سطح منطقه و در سال جاری سخن گفت.

آغاز بهره برداری از دو زمین ورزشی چند منظوره/ 50 هزار متر مربع کار عمرانی در پیاده راه ارم

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی دهبانی ، شهردار منطقه یک شهرداری همدان  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج با اشاره به پروژه هایصورت گرفته و در حال انجام، از  در سطح این منطقه، از جمله پیاده راه ارم ابراز کرد: مبلغ کل بودجه عمرانی و املاکی شهرداری منطقه یک، 94 میلیارد تومان است که از این میان سهم بودجه عمرانی در حدود 84میلیارد تومان است.

دهبانی با اشاره به پروژه های تعریف شده از ابتدای سال جاری گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 70 پروژه تعریف شده که در حال انجام است و مبالغ اختصاصی بالغ بر 70 میلیارد تومان است و حدود 80 درصد پروژه ها از منظر قراردادی محقق شده است.

پیاده راه ارم 2

پیشرفت فیزیکی 95 درصدی در پیاده راه ارم/ 50 هزار مترمربع کار عمرانی در پیاده راه ارم

وی با بیان اهم پروژه هایی که در سال 1398 تعریف شده است، مطرح کرد: از پروژهایی که از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است می توان به تکمیل پیاده راه بلوار ارم اشاره کرد که  از سال گذشته بودجه ای بالغ بر 18 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است و تاکنون نزدیک به 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ در این بلوار 50 هزار متر مربع کار عمرانی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به مجموعه اقداماتی که در این پیاده راه صورت گرفته است، گفت: کف سازی پیاده راه ارم، مبلمان شهری، نورپردازی و مبلمان شهری، اقدامات مرتبط به طرح تاسیسات شرکت های خدمات رسان، پل های عابر پیاده که طراحی آن انجام شده است، کاردرایوینگ، باکس های مکانیزه زباله دفنی، آبیاری یا آبرسانی، احداث مسیر عبور دوچرخه، احداث مسیر عبوراورژانس، تعبیه بالن و همینطور پارکینگ هایی که در نظر گرفته شده است و ... از جمله مواردی بود که می توان ذکر کرد؛

 تنها دو یا سه مورد از اقدامات مذکور باقی مانده است که در حال انجام است.

 

تکمیل پروژه تالار قرآن

شهردار منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به احداث سایت موزه میدان امام خمینی(ره)، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر25 میلیاررد ریال در حال انجام است؛

دهبانی با بیان اینکه پروژه تکمیل تالار قرآن با اعتباری بالغ بر 66 میلیارد ریال به عنوان دیگر پروژه ای که در سطح این منطقه در حال انجام است، ،عنوان کرد: در تکمیل این پروژه، سازه ای در ارتفاع 10 تا 15 متری در نظر گرفته شده است که فضای روی سالن را پوشش داده تا بتوان از سالن اصلی بهره گرفت.

وی با اشاره به پروژه های دیگری که در سطح منطقه در حال انجام است، ازپروژه جدولگذاری و پیاده راه سازی بلوار شهید اسلامیان در استادان با اعتباری بالغ بر 66 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار خبر داد وگفت: این پروژه در مساحت 20 هزار و500 متر مربع در حال انجام است و نیز سنگ به کار رفته در آن گرانیتی است.

وی با اشاره به پیاده راه سازی و کف سازی به عنوان اقدامی دیگر از سوی منطقه یک در فاصله میدان آرامگاه تا میدان جهاد که با سنگ گرانیتی در حال انجام است، یاد کرد و ابراز کرد: این پروژه اعتبار 16 میلیارد و 500 میلیون ریال را به خود اختصاص داده است و در مساحتی بیش از 5هزار متر مربع کف سازی دارد.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه لکه گیری و روکش آسفالت در سطح منطقه از اهمیتی بسیار برخوردار است، گفت: این اقدام به دو صورت مکانیزه و دستی صورت می گیرد و در این زمینه اعتباری که در سال جاری برای این مهم درنظرگرفته شده است، 23 میلیارد تومان است و بخش عمده ای از لکه گیری و روکش آسفالت مد نظر در سطح منطقه محقق شده است.

دهبانی با اشاره به پروژه های دیگری که در سطح منطقه اتفاق افتاده است، عنوان کرد: پیاده راه سازی و مناسب سازی ویژه معلولین در بلوار بعثت، خیابان شهید زمانی، خیابان پاسداران، خیابان سعیدیه جنوبی و ... در حال اجرا است و برخی پروژ های دیگر مانند پیاده راه سازی خیابان مطهری(رکنی) و خیابان شاه حسینی و ... که از چند روز آینده آغاز خواهد شد، از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به جدولگذاری خیابان شهید اسلامیان، از  جدولگذارای نهری بلوار بعثت در ضلع شمالی و بلوار احمدی روشن خبر داد و گفت: در مجموع 9000 متر طول جدول گذاری در سال جاری انجام شده است.

وی از احداث و بازسازی پارک ها و فضای سبز در سطح منطقه، یاد کرد و ابراز کرد: در بحث ترمیم و بازسازی می توان به  پارک مردم، نرگس، سروقامتان، پارک شهید دوروزی در چهار راه سعیدیه و ترمیم بوستان ارم اشاره کرد.

 

احداث دو پارک در سطح منطقه یک شهرداری همدان/ لایروبی و نوکنی قنوات

شهردار منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه احداث دو پارک در سطح منطقه را در دست اقدام داریم، عنوان کرد: پارک نواری میدان بیمه از استادان تا بلوار بعثت را پوشش می دهد و همینطور احداث پارک نواری کمال آباد و هنرستان  که زیرسازی های آن در حال انجام است، دو پارکی خواهد بود که احداث خواهد شد.

دهبانی با اشاره به نوکنی و لایروبی قنوات در منطقه یک شهرداری همدان، افزود: دیوار کشی رودخانه دره مرادبیگ در انتهای بلوار خیرین و پوشش کامل رودخانه بلوار نیازمند صورت گرفته است؛

وی با بیان اجرایی کردن نوکنی و لایروبی قنوات در چند نقطه در سطح منطقه، عنوان کرد: در خواجه رشید نوکنی قنوات و در خیابان پاستور، میدان بعثت و ... لایروبی قنوات اتفاق افتاد؛ جداره سازی در پیاده راه خیابان بوعلی نیز در حال انجام است.

پیاده راه ارم

شهردار منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به اینکه در دره مرادبیگ، با توجه به توپوگرافی که بر زمین های محلات آن حاکم است، پوششی از سنگ فرش ایجاد کردیم تا عبور و مرور در شیب موجود بر آن، تسهیل شود.

دهبانی با بیان اینکه مسیر عباس آباد تا گنج نامه در حال ترمیم است و بالای 70 درصد نسبت به قردادی که منعقد شده است، پیشرفت حاصل شده است، گفت: در این راستا افزون بر 70 درصد از ترمیم محوطه گنج نامه با توجه به قرارداد انعقادی صورت گرفته است.

 

اتمام زمین ورزشی چند منظوره پارک لاله و آغاز احداث زمین ورزشی دره مرادبیگ

وی با اشاره به اینکه مخازن زیرزمینی باکس زباله در سطح منطقه در حال انجام است، گفت:  احداث زمین ورزشی چند منظوره  پارک لاله به اتمام رسیده است و احداث زمین ورزشی دره مرادبیگ نیز در دست اقدام است که پیمانکار آن در چند روز آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه احداث سرویس بهداشتی پارک لاله به اتمام رسیده است و احداث سرویس بهداشتی پارک مدرس را نیزعقد قرارداد کرده ایم که تا چند روز آینده اقدام مربوط را آغاز خواهد کرد، ابراز کرد: ترمیم سرویس های بهداشتی سطح منطقه را نیزدر دست اقدام داریم؛ در ابتدای سال جاری محوطه سازی ساختمان دادگستری و احداث پارکینگ همسطح روبروی بوستان ارم محقق شد.

شهردار منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه در محوطه باغ موزه دفاع مقدس، ترمیم و بازسازی لازم صورت گرفت، ابراز کرد: احداث زمین ورزشی در بوستان ارم و پارک مردم در حال انجام است.

 

اتمام پیاده راه سازی محوطه استر و راسته مظفریه

دهبانی با اشاره به پروژه های شاخص محقق شده در سطح منطقه ، از پیاده راه سازی محوطه استر و راسته مظفریه که مراحل آن تقریبا به اتمام رسیده است، نام برد واز  اعتبار 13 میلیارد ریالی در متراژ 3 هزار مترمربع یاد کرد.

همینطور در کنار اصلاح، بازسازی آبنماهای سطح منطقه، از اصلاح آبنمای میدان جهاد و نورپزدازی و بازسازی آبنمای  میدان شریعتی نام برد.

میدان امام 1

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر