English

کامران زنگنه مطرح کرد:

سامانه ۱۲۴ آماده دریافت گزارشات مبتنی بر افزایش خودسرانه قیمت ها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر با اشاره به افزایش خودسرانه برخی قیمت ها و در راستای ارائه گزارشات مبنی بر تخلف، از مردم تقاضا کرد که با سامانه 124 تماس بگیرند.

سامانه 124 آماده دریافت گزارشات مبتنی بر افزایش خودسرانه قیمت ها

به گزارش خبرگزاری موج همدان، کامران زنگنه، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر در ستاد تنظیم و کنترل بازار شهرستان ملایر، با اشاره به سامانه 124 که آماده دریافت گزارشات مبتنی بر افزایش خودسرانه قیمت ها است و همینطور افزایش خودسرانه کرایه برخی خودروهای مسافرکش بین شهری و روستایی، ابراز کرد: یکی از راهکارهای قابل اجرا این است که با همکاری بخشداران، شوراها و دهیاری های روستاها، رانندگان بین شهری و بین روستایی شناسایی و برای دریافت سهمیه بنزین معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در روستاهای بزرگ نیز می توان به همت بخشداران، دهیاری ها و اعضای شورا نسبت به راه اندازی آژانس به منظور سامان دادن مسافرکش های شخصی و رفاه حال مردم اقدام کرد همچنین با این کار از سودجویی افراد فرصت طلب جلوگیری می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طیق دستور فرماندار ۱۰ اکیپ به صورت رسمی راه اندازی شده و هر کدام به طور جداگانه سطح بازار را رصد می کنند، ادامه داد: با اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی نیز جلسات توجیهی برگزار شده است. سامانه ۱۲۴ از ۷.۵ صبح تا ساعت ۲۰  فعال و آماده دریافت گزارشات و شکایات مردمی است و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

رئیس داره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر با اشاره به اینکه با پیگیری فرماندار ملایر مشکل سهمیه و کمبود گاز مایع حل شد، گفت: طی چند روز اخیر تعدادی از رانندگان آژانس ها کم کاری داشتند که این موضوع هم و بررسی شد.

 زنگنه یادآورشد: این افزایش قیمت بنزین در بازار میوه و تره بار که عمده بارشان توسط وانت بارها بین شهرها جابجا و حمل و نقل می شود، تأثیر می گذارد و می طلبد کنترل و نظارت بیشتری اعمال شود.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ملایر نیز گفت: با توجه به تصمیم سران قوا مبنی بر اصلاح و افزایش قیمت بنزین، تشدید بازرسی‌ها در حوزه های مختلف در سطح شهرستان انجام می گیرد تا افزایش قیمتی در سایر کالاها رخ ندهد.

سعید کتابی با تأکید بر اینکه دغدغه مدیریت شهرستان کنترل و نظارت در حوزه های مختلف بازار است، افزود: نظارت ها در سطح شهرستان وجود دارد اما هر چقدر بازرسی‌ها و کنترل ها بیشتر شود، نتایج بهتری می گیریم.

وی با اشاره به اینکه مدیران متولی امر، گزارش اقدامات روزانه را به صورت آنلاین به فرمانداری اعلام کنند، ادامه داد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در درس خارج فقه، به کلیه مسئولان توصیه شد مراقبت های لازم را در جامعه داشته باشند تا فشاری بیش از این به مردم وراد نشود.

کتابی به تشریح دلایل افزایش قیمت بنزین توسط رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اشاره و اظهار کرد: درآمد حاصل از این اقدام صرف واریز بسته های حمایتی به حساب سرپرستان خانواده ها می شود.

وی به مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر ممنوعیت هر گونه افزایش قیمت در کالاها و اجناس اشاره و خاطرنشان کرد: با هرگونه احتکار، کم فروشی و گرانفروشی برخورد می شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر ادامه داد: به منظور شناسایی و برخود جدی با متخلفان در این زمینه، دادستان کشور طبق بخشنامه ای به سایر دادستان ها بر عزم جدی نهادهای قضایی در برخورد با گرانفروشی و ایجاد آشوب در جامعه تأکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر نیز دستگاه قضایی، فرمانداری، اداره صمت و اتحادیه های صنفی برای کنترل قیمت ها پای کار هستند، گفت: در رابطه با بحث حمل و نقل، با توجه به اطلاعیه های شرکت نفت، سهیمه سوخت وسایل نقلیه مشخص و در کارت های سوخت اعمال می شود.

کتابی خواستار نظارت همه جانبه مسئولان بر نرخ کرایه مسافران درون و برون شهری و عملکرد تاکسی داران، مینی بوس ها، اتوبوس ها و وانت بارها شد و گفت: متخلفات به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

معاون برنامه ریزی فرماندار ملایر نیز با بیان اینکه طبق دستور فرماندار از ۲۵ آبان ماه ۱۰ اکیپ برای بازرسی از سطح شهرستان در قالب ستاد تنظیم بازار فعالیت خود را آغاز کرده اند، خواستار نظارت بیشتر اداره صمت و جهاد کشاورزی در این راستا شد.

لیلا غفاری با اشاره به اینکه مطابق با دستورات رئیس جمهور و مصوبه وزیر صنعت، معدن و تجارت نباید در قیمت کالاها افزایشی رخ دهد، گفت: کالاهای ضروری در شهرستان فراهم و تأمین شده و در این زمینه مشکل خاصی نداریم.

 

صدور کارت هوشمند و شناسنامه دار کردن رانندگان

در ادامه رئیس اداره حمل و نقل جاده ای ملایر با اشاره به اینکه طی سال های گذشته ۳۲ نفر از رانندگان بین شهری و روستایی در ملایر ساماندهی شدند، گفت: برای این افراد کارت هوشمند صادر و شناسنامه دار شدند.

 سیداسماعیل صفوی زاده با اشاره به اینکه این روزها شاهد افزایش خودسرانه کرایه توسط برخی رانندگان شخصی بین شهری و روستایی هستیم، تصریح کرد: این افراد، اشخاص بیکاری هستند که در قالب ارگان و نهاد خاصی ساماندهی نشده و نرخ کرایه را خودشان تعیین می کنند.

وی با بیان اینکه کلیه رانندگان تحت پوشش ما، کارت هوشمند دارند و در چارچوب قانون کرایه دریافت می کنند، بر لزوم اتخاذ تدبیری برای ساماندهی رانندگان متخلف تأکید کرد.

مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان ملایر نیز در رابطه با سهمیه کود ازت شهرستان در سالجاری با بیان اینکه ۲۶۴۱ تن بوده که از این میزان تا کنون ۲۰۲۵ تن تخصیص یافته است، گفت: با وجود افزایش قیمت، کود داخل انبارها را با همان قیمت قبل به باغداران و کشاورزان تحویل دادیم.

علی مرت امیری افزود: در مورد مابقی سهمیه باقیمانده، کارخانجات مرکزی با قیمت جدید کود را به ما می فروشند و تا نرخ جدید به حسابشان واریز نشود، از تحویل دادن سهمیه خودداری می کنند که جای پیگیری دارد چرا که خلاف مصوبات هیئت وزیران است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر با اشاره به افزایش خودسرانه برخی قیمت ها و در راستای ارائه گزارشات مبنی بر تخلف، از مردم تقاضا کرد که با سامانه 124 تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر