English

مهرداد نادری‌فر خبر داد:

خدمات مورد ارائه به زائرین اربعین/ثبت‌ نام ۳۵ هزار نفر از همدان در سامانه سماح

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به ثبت‌ نام 35 هزار نفر از همدان در سامانه سماح، از خدمات مورد ارائه به زائرین اربعین خبر داد.

خدمات مورد ارائه به زائرین اربعین/ثبت‌ نام 35 هزار نفر از همدان در سامانه سماح

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مهرداد نادری‌فر، مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در ستاد اربعین استان همدان اظهار کرد: با بیان اینکه تا روز گذشته 35 هزار نفر از استان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از خراسان رضوی 150 هزار نفر، مازندران 70 هزار نفر، گلستان 25 هزار نفر، خراسان رضوی 12 هزار نفر و قم 70 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

 

خدمات مورد ارائه به زائرین اربعین/ ثبت‌ نام 35 هزار نفر از همدان در سامانه سماح

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه به جز جایگاه‌های ثبات سوخت دو جایگاه سیار در استان برای خدمات‌دهی به زائران تعبیه شده است افزود: در ورزشگاه شهید حاجی‌بابایی دو نمازخانه برای زنان و مردان در نظر گرفته شده است و 75 ایستگاه صلواتی در ایام اربعین فعال می شود.

وی با بیان اینکه 60 سرویس بهداشتی در این ورزشگاه آماده می‌شود گفت: اتاق خبر مخصوص خبرنگاران در آنجا راه‌اندازی می‌شود تا به صورت آنلاین خبرها منعکس شود.

نادری‌فر با اشاره به اینکه بخشی از مجموعه حاجی‌بابایی برای تیم امدادی و بهداشت درمان آماده شده است و جایی برای استقرار پلیس در نظر گرفته‌ایم افزود: ظرفیت سالن آقایان یک‌هزار نفر و خانم‌ها 700 نفر است و فضا به گونه‌ای طراحی شده که زائران سریع ورزشگاه را ترک کنند.

وی با اشاره به اینکه پذیرش اسکان به عهده هلال احمر است، از اینکه صدا و سیما در خدمت ستاد اربعین نیست، انتقاد کرد و گفت:‌ ابلاغیه‌ای برای مدیرکل صدا و سیمای استان ارسال کردیم تا مستندسازی در دستور کار قرار گیرد، تقریبا یک ماه و نیم سازمان‌های مربوطه درگیر فعالیت‌‌اند اما تاکنون اقدامات مستندسازی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه زائران کشورهای خارجی در اردوگاه ابوذر مستقر می‌شوند خاطرنشان کرد: بیمه عوامل اجرایی را هر سال انجام داده‌ایم و امسال نیز مورد توجه است.

نادری‌فر با تاکید به اینکه در پایانه‌ اتوبوس‌ها بنری نسبت به قیمت اتوبوس‌ها به مرز مهران نصب شود افزود: امکان استقرار 10 اتوبوس در شهر مریانج نیست اما آمادگی داریم تعداد موجود را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه آشپزخانه مرکزی برای توزیع غذا به زائران در نظر گرفته که درخواست داریم ستاد عتبات عالیات و اداره اوقاف آن را حمایت کند افزود: با کمبود سرویس بهداشتی مواجه هستیم که با ستاد مرکزی مکاتبه شده و قول داده‌اند مشکل را رفع کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان تاکید کرد: فرمانداران لیست موکب‌های اربعین را با اطلاعات کامل به دبیرخانه فکس کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر