English

سمینار آموزشی ثبت جهانی آثار میراث فرهنگی و توسعه گردشگری برگزار شد

سمینار آموزشی ثبت جهانی آثار میراث فرهنگی و توسعه گردشگری به مناسبت روز جهانی جهانگردی در اجلاس راه ابریشم برگزار شد.

سمینار آموزشی ثبت جهانی آثار میراث فرهنگی و توسعه گردشگری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  بنیاد توسعه گردشگری آسیا همزمان با رویداد بین المللی جاده ابریشم و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرداری همدان سمینار تخصصی ثبت جهانی آثار میراث فرهنگی و توسعه گردشگری را برگزار کرد.

 

سمینار آموزشی ثبت جهانی آثار میراث فرهنگی و توسعه گردشگری برگزار شد

در این سمینار که به مناسبت همایش جهانی راه ابریشم و روز جهانی جهانگردی برگزار شد رییس واحد آسیا و اقیانوس آرام در مرکز میراث جهانی یونسکو به سخنرانی پرداخت.

همچنین سید هادی احمدی روئینی مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها،  بافت ها و محوطه های  تاریخی میراث فرهنگی در سخنانی به بیان وضعیت ثبت اثار ایران در فهرست جهانی اشاره کرد.

گفتنی است در حاشیه ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم که با حضور ۴۰ مهمان خارجی از ۱۴ کشور جهان در همدان در حال برگزاری است 18 پرنده صلح به مهمانان اهدا  شد و کودکان ایران زمین با تقدیم پرنده صلح و دوستی با نام سپیدا خواستار صلح در سراسر جهان شدند.

در  آئین گشایش این اجلاس نیز  پیام صلح و دوستی با شعار«پرنده‌ات را به آشیان برگردان» از همدان به جهانیان ارسال شد. 

همچنین نماد راه ابریشم بر روی تابلویی با ابعاد ۱۶۰ در ۷۰ توسط پویا کدری هنرمند همدانی که بیانگر مسیر راه ابریشم به مصور بود با حضور میهمانان رونمایی و امضا شد

در این اجلاس که تا هفتم مهر ادامه دارد ۴۰ مهمان خارجی از ۱۴ کشور فرانسه، ازبکستان، آذربایجان، چین، روسیه، کره‌جنوبی، ژاپن، بوتان، ترکیه، سوئیس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و نپال حضور دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر