English

حجت الاسلام و المسلمین عابدی در همدان:

بسیاری از روش‌ها و اطلاعات مصداق علم لاینفع است

مشاور عالی رئیس دانشگاه فرهنگیان در آیین تکریم و معارفه سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان همدان، از اینکه بسیاری از روش‌ها، اطلاعات و رشته‌ها مصداق علم لاینفع است، سخن گفت.

بسیاری از روش‌ها و اطلاعات مصداق علم لاینفع است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، در مراسم تکریم و معرفه سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان همدان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین عابدی ، مشاور عالی رئیس دانشگاه فرهنگیان برگزار شد؛ از زحمات علیرضا علی صوفی تقدیر و علی نجفی به عنوان سرپرست جدید مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان همدان معرفی شد.

در این مراسم که در سالن جلسات ملاصدرا واقع در ساختمان مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان همدان با حضور برخی از مسئولان استان برگزار شد؛ حسن لطفی، نماینده مردم شریف شهرستان های رزن و درگزین و بخش سردرود در مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از زحمات علی صوفی، سرپرست اسبق، انتخاب  نجفی را تبریک و عنوان کرد: توجه به تعلیم و تربیت و دستگاه قضایی دو عامل مهم توسعه هر کشوری است و این امر محقق نخواهد شد، مگر با توجه به این دو مقوله که در کشور، دانشگاه فرهنگیان در راس نظام تعلیم و تربیت قرار دارد و نیازمند توجه ویژه است. 

 

 * توجه به زیرساخت ها و ایجاد ابنیه جدید

وی توجه به زیرساخت ها و ایجاد ابنیه جدید و استاندارد را یکی از ضروریات آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: طرح یکصد سی و یک در صورت پیگیری و تحقق، فضای لازم برای دانشگاه فرهنگیان را تامین خواهد کرد. وی در پایان گزارشی از تلاش و فعالیت های انجام شده در مجلس شواری اسلامی ارائه کرد و اظهار داشت: نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه ی یک هفته ای در مشهد مقدس جهت تدوین و اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری برگزار شد و اقدامات ارزشمندی صورت پذیرفت.

موسوی، مدیر کل امور پژوهشی سازمان مرکزی نیز ضمن قدردانی از زحمات علی صوفی و تبریک انتصاب نجفی، وی را دارای روحیات بسیار خوبی دانست و افزود: بنا بر شناخت و رفاقت قدیمی که با ایشان دارم؛ خوش فکری، تعهد و پیگیری سرلوحه کار نجفی است..

وی ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید، بیان کرد: قبولی دانشجو معلمان در رشته های مختلف با رتبه های خوب در مقطع کارشناسی ارشد را نشانگر کیفیت بالای آموزشی در این دانشگاه عنوان کرد و افزود: جهت تقویت نظام آموزشی کشور، امسال نیز به دنبال جذب نخبگان واجد شرایط به بدنه نظام تعلیم و تربیت هستیم.

تکریم

* بسیاری از روش‌ها و اطلاعات مصداق علم لاینفع است

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عابدی، مشاور عالی رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز با تقدیر و تبریک از سرپرست اسبق و جدید و ابلاغ سلام گرم دکتر خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، خاطر نشان کرد: در کنار آیه شریفه « رب زدنی علما» ، حدیث نبوی(ص) «اللّهمّ إنّی أعوذ بک من علم لا ینفع » می فرماید: خدایا از دانشى که سود ندهد به تو پناه می برم.

برخی از سیاستگذاری ها در کشور،  ما را  به سمت علم لاینفع، بی اثر و غیر مفید سوق می دهد.

عابدی افزود: این همه رشته های غیر کاربردی تدریس می شود و هزاران جوان عمرشان را در پی این رشته ها بدون هدف می گذرانند. 

لذا رشته های جدید و نو باید جایگزین بعضی از رشته های کم کاربرد شود و رشته های قدیمی مورد بازبینی قرار گیرند. 

وی یادآور شد: چنانچه در آموزش و پرورش تحرک و پویایی ایجاد شود، حاصل آن پیشرفت جامعه خواهد بود؛ لذا توسعه نظام تعلیم و تربیت و توجه به کیفیت آن می تواند تاثیرگذار باشد. 

وی درخواستی را هم خطاب به لطفی، نماینده مردم شهرستان های رزن و درگزین و بخش سردرود در مجلس شورای اسلامی طرح کرد و اظهار داشت: نمایندگان محترم مجلس باید با دغدغه ی بیشتری امور مربوط به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان را دنبال کنند و این خواست جامعه ی فرهنگیان است.

عابدی با اشاره به اینکه بسیاری از روش ها و اطلاعات ارائه شده در مدارس مصداق علم لاینفع است، گفت: تربیت سرمایه انسانی مهم ترین عامل توسعه و پیشرفت است. وی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید به گونه ای برنامه ریزی کند که ذهن و افکار و رفتار دانش آموزان به سمت حل مسئله پیش رود و آن ها را خلاق، مسئولیت پذیر، خودباور و متدین و امیدوار به آینده تربیت کند.

مشاور عالی رئیس دانشگاه فرهنگیان از اینکه برخی از خانواده ها وظایفشان را برعهده مدرسه گذاشته اند و برخی از معلمان نیز وظایف خود را به خانواده محول کرده اند ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: این امر باعث سنگین شدن بار بر دوش یکی از طرفین شده که در نهایت از کیفیت آموزش خواهد کاست.

وی با طرح این سوال که ریشه این چالش و اختلال در نظام تربیت و آموزش رسمی ما چیست؟ ادامه داد: اگر میخواهید کشور درست شود باید آموزش و پرورش درست شود.

عابدی ریشه این مشکلات را عدم باور به سرمایه گذاری در آموزش و پرورش دانست و افزود: وظیفه مجلس شورای اسلامی طراحی و ریل گذاری در امور است و مجلس در دوره های مختلف مثل همین دوره وظایف خود را در برابر آموزش و پرورش انجام نداده است. نگاه عموم نمایندگان ما نگاه وصله پینه ای به آموزش و پرورش است. نگاه یکپارچه و سرمایه گذاری  بلند مدت وجود ندارد. 

وی خاطر نشان کرد: کشورهایی که پیشرفت داشته اند از آموزش و پرورش شروع کرده اند. 

عابدی اظهار داشت: آموزش و پرورش نیاز مبرم به معلم جدید و بهسازی نیروی انسانی دارد و این دو مهم به عهده دانشگاه فرهنگیان است؛

مدیریت دانشگاه عزم خود را جزم کرده تا این ماموریت را به انجام برساند؛ هر چند مطابق با انتظار از دانشگاه پشتیبانی نمی شود. 

مشاورعالی رئیس دانشگاه فرهنگیان در پایان اظهار داشت: مهم ترین سرمایه دانشگاه فرهنگیان همدلی و همگرایی اساتید و کارکنان دانشگاه است که با همه کمبودها با مدیریت جهادی، دانشگاه را در راستای پیشرفت به پیش برده اند.

تکریم و معارفه

سپهری، نماینده اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان همدان نیز ضمن ابراز تقدیر و تبریک و یادآور شد: یک مدیر باید خصلت های زیاد و ویژه ای داشته باشد که دو مورد از مهمترین آنها عبارت است از تسخیر قلوب و عقلانیت در رفتار که سبب جذب مردم به مسئولین می شود.

علی نجفی، سرپرست جدید مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان نیز، ضمن سپاس از زحمات و تلاش های علی صوفی و قدردانی از حضور اعضای حاضر در جلسه، حمایت های استاندار محترم، معاونین ایشان، مجموعه اداره کل آموزش و پرورش و نمایندگان استان را جهت ارتقای جایگاه این دانشگاه خواستار و خاطر نشان کرد:

 طرح یکصد سی و یک که توسط دکتر خنیفر ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان مطرح شده و در استان های مختلف در حال پیگیری است؛ در صورت تحقق، تحول عظیمی را ایجاد خواهد کرد و همه ی جامعه از برکات آن استفاده خواهند کرد. نجفی با اشاره به هفته دولت و با گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر، خردجمعی، تشریک مساعی و بهره مندی از نظرات ارزشمند اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی و سایر بزرگان عرصه تعلیم و تربیت را ضروری برشمرد و بر آن ها تاکید کرد.

در پایان حکم مسئولیت نجفی توسط حجت الاسلام و المسلمین عابدی اعطا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر