English

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر:

گونه ای نادر از کرکس، بعد از ۲۵ سال به لشگردر ملایر بازگشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر از بازگشت گونه ای نادر از کرکس بعد از ۲۵ سال به لشگردر ملایر خبر داد.

گونه ای نادر از کرکس، بعد از 25 سال به لشگردر ملایر بازگشت

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مجید شعبانلو ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر اظهار داشت:   پرنده کرکس، یکی از گونه‌های نایاب و بسیار کم در کشور ایران و همدان است به‌طوریکه این پرنده در ۲۵ سال گذشته در مناطق حفاظت شده استان همدان دیده نشده بود.

شعبانلو با اشاره به نژاد این نوع پرنده خاطرنشان کرد: نژاد و نوع کرکس از گونه دال است که اکنون در منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر وجود دارد .
وی اضافه کرد: با توجه به بارش‌های فراوان اخیر و وقوع سیلاب ممکن است این نوع پرنده لانه و آشیانه خود را از دست داده و برای یافتن زیستگاه مناسب به لشگردر ملایر آمده باشد.
شعبانلو بیان کرد: مناطق حفاظت شده، زیستگاهی امن برای هر نوع حیوان و پرنده است از این رو سعی داریم که با مناسب کردن شرایط، زیستگاه امن این پرنده با ارزش و نایاب را فراهم کنیم.
وی با اشاره به ممنوعیت شکار در این مناطق عنوان کرد: در منلطق حفاظت شده گونه‌های جانوری با ارزشی چون کرکس وجود دارد که ممکن است با شکار افراد گونه‌ی آنها منقرض شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر در پایان یادآور شد: بازگشت کرکس پس از ۲۵ سال فرصت مناسبی برای نگهداری آن در منطقه لشگردر ملایر است که باید زیستگاه مناسب آن فراهم شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر