English

رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان همدان:

عمده‌ترین مصرف برق استان در بخش کشاورزی است

از منابع درآمدی شرکت برق، فروش انشعاب است بحث فروش انشعاب برای ما حیاتی است و درآمد حاصل از آن نیز صرف اجرای پروژه‌های توسعه و احداث شبکه توزیع و اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع می‌شود که در این زمینه شرکت‌ مشکلاتی دارد چراکه هزینه لوازم‌های مورد نیاز استان گاه چندین برابر افزایش می‌یابد.

عمده‌ترین مصرف برق استان در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات شورای انسجام‌بخشی هماهنگی و رسیدگی به حوزه آب و برق، هماهنگی بحث چاه‌های آب کشاورزی و نصب کنتورهای هوشمند آب و برق در راستای صرفه‌جویی و مدیریت مصرف بوده که در استان به خوبی انجام شده است.

شهیدی با اشاره به منابع درآمدی شرکت توزیع نیروی برق استان بیان کرد: یکی از این منابع فروش انرژی است که 27 درصد از وصول مطالبات سهم شرکت بوده که صرف هزینه تعمیرات و نگهداری شبکه و پرداخت حقوق کارکنان و پیمانکاران بخش جاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه اگر وصولی بالا نرود بحث نگهداری شبکه‌ها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد، اظهار داشت: سال 89 مانده وصولی شرکت 17 میلیارد تومان بود که در حال حاضر این مبلغ به 105 میلیارد و 628 میلیون تومان رسیده که 26 میلیارد و 58 میلیون تومان آن مختص روستاها است.

شهیدی تصریح کرد: منبع درآمدی دیگر شرکت فروش انشعاب است بحث فروش انشعاب برای ما حیاتی است و درآمد حاصل از آن نیز صرف اجرای پروژه‌های توسعه و احداث شبکه توزیع و اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق می‌شود که در این زمینه شرکت‌ مشکلاتی دارد چراکه هزینه لوازم‌های مورد نیاز استان گاه چندین برابر افزایش می‌یابد.

رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر هر انشعاب 3 میلیون تومان برای ما هزینه دارد در حالی که یک میلیون و 800 هزار تومان در شهر و 650 هزار تومان در روستا از مشترک دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه 736 هزار مشترک برق در استان وجود دارد، گفت: عمده‌ترین مصرف برق استان نیز به میزان 38 درصد در بخش کشاورزی است و بخش خانگی و صنعتی در رتبه‌‌های بعدی قرار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه