English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

به دنبال برقراری ارتباط موثر با دانشگاه‌های کشورهای همسایه هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دیپلماسی علمی کشور به تمامی اعمالی گفته می‌شود که فعالیت‌های محققان و دیپلمات‌ها متقابلاً در آنها و یکدیگر تاثیر می‌گذارند که این اعمال به طور مستقیم باید منافع دولت را تامین کند.

به دنبال برقراری ارتباط موثر با دانشگاه‌های کشورهای همسایه هستیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: نخستین همایش روسا و مسئولان بین‌الملل دانشگاه‌های کشور با عنوان دیپلماسی علمی در سیاست خارجی، با هدف بررسی ظرفیت‌ها و رویکردهای دیپلماسی علمی برگزار شد و در این جلسه ضمن بررسی چالش‌های موجود در جذب دانشجوی خارجی، برقراری روابط علمی و تحقیقاتی و گردشگری سلامت با کشورهای همسایه با نگاه دیپلماسی علمی بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه برقراری ارتباط با دانشگاه‌های کشورهای همسایه در زمینه همکاری‌های علمی تحقیقاتی از مهمترین برنامه‌های این همایش بود، اظهار کرد: دیپلماسی علمی کشور به تمامی اعمالی گفته می‌شود که فعالیت‌های محققان و دیپلمات‌ها متقابلاً در آنها و یکدیگر تاثیر می‌گذارند که این اعمال به طور مستقیم باید منافع دولت را تامین کند.

جاودان با بیان اینکه رسیدن به  مرجعیت علمی و ورود فعال به عرصه علم و فناوری دو انتظار مقام معظم رهبری از جامعه علمی است، عنوان کرد: ارتباط بین علم و دیپلماسی در جایی که منفعت علم و منفعت سیاست خارجی به هم می‌رسند، نمود پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: جوامع علمی، پژوهشگران از مهم‌ترین سرمایه‌های ملی هستند که می‌توانند در توسعه علم فرامرزی، ثروت‌آفرینی و منفعت کشور نقش‌آفرینی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه