English

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان:

گذشت زمان هرگز عظمت و اثرگذاری حادثه کربلا را از بین نخواهد برد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان گفت: گذشت زمان هرگز عظمت و اثرگذاری حادثه کربلا را از بین نخواهد برد.

گذشت زمان هرگز عظمت و اثرگذاری حادثه کربلا را از بین نخواهد برد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با اشاره به امیدآفرینی مکتب عاشورا و با بیان اینکه دقت در حادثه کربلا و آثاری که امروز در جهان دارد بسیار امیدآفرین است، اظهار کرد: روزی که امام حسین(ع) با آن وضع فجیع در کربلا به شهادت رسید و خاندان ایشان به اسارت رفت شاید کمتر کسی باور می‌کرد که یاد و نامی از آن بزرگوار در تاریخ باقی بماند.

وی در ادامه افزود: اما از آنجایی که کار برای خدا انجام شده بود خداوند آن را الگویی برای همیشه بشریت قرار داد و هر چه زمان می‌گذرد عظمت اقدام امام‌ حسین(ع) و آثار آن در بیدار کردن فطرت‌های خفته بشریت بیشتر نمایان می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: مردم براساس آموزه‌های عاشورایی امروز می‌توانند برنامه‌های زندگی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که عزتمندی و افتخار در پی داشته باشد اما ضروری است با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر و بهتر آشنا شوند‌.

ناوکی با تاکید بر اینکه دین، عاملی برای امیدآفرینی است و قدرتی دارد که انسان را در همه ابعاد زندگی قوی می‌کند، تصریح کرد: قدرت، قوت و اقتدار است که انسان را به پیروزی در عرصه‌های مختلف می‌رساند به‌ عنوان نمونه اگر در بخش علمی است به قله‌های رشد و تعالی علمی یا اگر در مسائل سیاسی، فرهنگی و حکومتی است، به تعالی می‌رسد.

وی تاکید کرد: انسان باید به مکتبی تکیه کند که آن مکتب در مسیر استمرار زندگی به او راه‌هایی را نشان دهد که می‌تواند عامل امیدآفرینی باشد؛ آن مکتب هم غیر از اسلام ناب نیست اسلام با تعابیر و آموزه‌های مختلف، انسان را به سمت امید و امیدآفرینی تحریک می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان اذعان داشت: امام حسین(ع) در واقعه کربلا این موضوع را به اثبات رساند که اگر کسانی برای خدا پای در میدان جهاد بگذارند خداوند اجر و پاداش و ثمره کار آنان را از بین نمی‌برد.

ناوکی در پایان سخنانش بیان داشت: مجاهدت‌های یاران اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا و مجاهدت‌های یاوران امروزی آن حضرت در دفاع مقدس و دفاع از حرم و حریم نظام مقدس اسلامی، گواه صادقی بر این سخنان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه