English

مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان:

مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی تمدید نمی‌شود

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا 31تیر1402، فرصت دارند نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.

مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی تمدید نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، جعفر احسانی مهر مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان ضمن قدردانی از تلاش کارکنان امورمالیاتی در سراسر استان و همکاری مردم و مسئولان هرمزگان که با مشارکت در ارائه اظهارنامه های مالیاتی و تبصره ماده ۱۰۰ در خردادماه، با این اداره کل همراهی کردند، اظهار داشت: در بیشتر کشورها درآمدهای مالیاتی بخش عمده ای از درآمدهای مالی دولت ها را تشکیل می دهد.

احسانی مهر لازمه یک سیستم و نظام عادلانه و کارآمد مالیاتی را شفافیت اقتصادی عنوان کرد و گفت: این امر با مشارکت روزافزون فعالان اقتصادی استان از طریق ارائه اظهارنامه های مالیاتی رو به افزایش است.

مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان تصریح کرد: نظام مالیاتی به عنوان اصلی ترین تامین کننده منابع مالی از طریق مشارکت در پرداخت مالیات دهندگان زمینه را برای اجرای وظایف قانونی که توسط مردم به عهده دولت نهاده شده و خود را موظف به آن می داند فراهم کرده تا حقوق تک تک آحاد جامعه را لحاظ و باعث رشد و توسعه جامعه شود. و از سوی دیگر با ایجاد شفافیت و به تبع آن هوشمند سازی و با تاکید بر ضرورت مالیات ستانی مبتنی بر اطلاعات شفاف و قابل استناد و بهره گیری از ابزارهای ثبت معاملات و سامانه های اطلاعاتی به دنبال برقراری یک نظام مالیات ستانی هوشمند و استقرار عدالت مالیاتی در کشور است.

احسانی مهر تأکید کرد: با توجه به اینکه ۳۱ تیرماه آخرین مهلت ارایه اظهارنامه اشخاص مذکور خواهد بود و این تاریخ آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری می باشد، مودیان محترم هرچه سریعتر با مراجعه به آدرس my.tax.gov.ir نسبت به ارسال الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند و عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی توسط اشخاص حقوقی در موعد مقرر، موجب محرومیت آنان از هر نوع معافیت و مشوق ‌های مالیاتی می شود.

مؤکد اعلام می شود که برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی منوط به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، اما به‌منظور بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی یا هر نوع تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا تاریخ فوق ارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه