English

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن هرمزگان:

صادرات و واردات در هرمزگان کاهش یافته/بیشتر واحدهای صنعتی کارت بازرگانی خود را از استان های دیگر می گیرند

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن هرمزگان گفت: ستاد تنظیم بازار صرفا ناظر به هزینه کالا و خدمات بخش خصوصی است و نظارت آن شامل وضع عوارض بندری و یا سایر خدمات ارائه شده از سوی دستگاه های ذی ربط در حوزه صادرات و واردات نمی شود و افزایش عوارض سبب کاهش واردات و صادرات شده است.

صادرات و واردات در هرمزگان کاهش یافته/بیشتر واحدهای صنعتی کارت بازرگانی خود را از استان های دیگر می گیرند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدرضا صفا در جمع فعالان اقتصادی هرمزگان، افزود: از دادستان مردمی بندرعباس، بخاطر حمایت‌های پیوسته و پذیرش متواضعانه و کارگشای فعالان اقتصادی تشکر ویژه دارم. به حق ایشان در هر شرایطی پذیرای فعالان اقتصادی و گشاینده مشکلات آنان بوده اند و از همکاری، همراهی و پشتیبانی رئیس کل دادگستری هرمزگان هم سپاسگزار و قدردانم.

وی با درخواست الزام شرکت‌های بزرگ اقتصادی به دریافت کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی هرمزگان علی رغم صراحت مقررات مبنی بر دریافت کارت بازرگانی از اتاق محل فعالیت، عنوان کرد: بیشتر واحدهای صنعتی و اقتصادی کارت بازرگانی خود را از سایر استان ها دریافت می کنند که این مسئله هم باعث کاهش اقتدار و کاهش درآمدهای اتاق و نهایتا محدودیت درانجام مسئولیت های اجتماعی می‌شود.

صفا با اشاره به اینکه الزام واحدهای تولیدی، صنعتی بزرگ به پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده در استان محل فعالیت از دیگر درخواست هایمان است، تصریح کرد: هم اکنون علی رغم صراحت تبصره شش قانون بودجه سنواتی و قانون مالیات بر ارزش افزوده این واحدها از اجرای قانون خودداری می کنند، بدیهی است پرداخت این عوارض در استان موجب عمران و آبادانی مناطق شهری، روستایی و مناطق محروم استان می شود.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان اضافه کرد: پرداخت عوارض آلایندگی صنایع آلاینده پارس جنوبی به شهرستان حوزه نفوذ آلودگی یعنی شهرستان پارسیان در استان هرمزگان بایستی انجام شود که علی رغم صراحت ماده شش قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تقسیم عوارض آلایندگی به مناطق تاثیرپذیر، تایید موضوع توسط محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه کشور تا کنون سازمان امور مالیاتی از اجرای حکم قانونی خودداری کرده است.

وی سازماندهی و تعیین تکلیف وصول مالیات در منطقه آزاد قشم و کیش را مطرح کرد و افزود: هم اکنون قانونی برای دریافت مالیات پس از معافیت ۲۰ ساله در این مناطق وجود ندارد.حذف جرایم ناشی از عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی تا سال ۹۴ و جلوگیری از گسترش و ایجاد صنایع آب بر در فلات مرکزی و تایید بر انتقال این صنایع به مناطق ساحلی دریای عمان و خلیج فارس را صفا به عنوان درخواست شان مطرح کرد.

صفا نظارت بر وضع عوارض و یا هزینه خدمات و کالای ارائه شده از سوی دستگاه‌های دولتی که این عوارض موجب افزایش هزینه عملیات و غیراقتصادی شدن صادرات می‌شود را خواستار شد.

وی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار صرفا ناظر به هزینه کالا و خدمات بخش خصوصی است و وضع عوارض بندری و یا سایر خدمات ارائه شده از سوی دستگاه های ذی ربط در حوزه صادرات و واردات مشمول نمی شود.

صفا تصریح کرد: با توجه به تبصره ذیل ماده دو دستورالعمل حمایت از سرمایه گذاری پیشنهاد می شود در تمامی جلسات حضور نماینده اتاق بازرگانی نیز میسر شود.

وی با بیان اینکه درخواست داریم علاوه بر موارد فوق، کارگروه کارشناسی و تخصصی با حضور اتاق و نمایندگان کمیته حمایت قضایی تشکیل شود، خاطرنشان کرد: صادرات و واردات در هرمزگان کاهش یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه دوگانگی در بحث استاندارد وجود دارد و بیکاری آزمایشگاه های استان را به همراه داشته است، اظهار کرد: بزرگترین تشکل ها در بخش حق العمل کارها هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه