English

مهدی دوستی:

انتقال مادران باردار از مناطق سیل زده هرمزگان به مرکز شهرستان

استاندار هرمزگان اظهارداشت: تمام مادران باردار بالای ۳۷ هفته به دلیل نگرانی از انسداد راه‌ها از روز قبل به مراکز شهرستان ها منتقل شدند.

انتقال مادران باردار از مناطق سیل زده هرمزگان به مرکز شهرستان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در خصوص وضعیت سیلاب در استان هرمزگان عنوان کرد: باتوجه به فعالیت سامانه بارشی چند هفته گذشته در شهر میناب ۲۷۲ میلی‌متر و در سامانه بارشی جدید ۱۲۵ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم و تقریبا در ۹ روز گذشته ۴۰۰ میلی‌متر در میناب بارندگی را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه توده بارشی جدید از امشب فعالیت خود را در این حوزه آغاز خواهد کرد، گفت: احتمالا تا فردا شاهد بارش ۵۰۰ میلی‌متری باران باشیم که یک رکورد بسیار عجیب است و مجموع این اتفاقات باعث شده دریچه های سدها بازگشایی شود.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: دبی  آب ورودی به سد از هزار و ۷۰۰ مترمکعب در ساعت شش صبح، خوشبختانه به زیر ۲۰۰ مکعب کاهش پیدا کرده است، اما به‌دلیل ورود توده بارشی که حدود ۶۰ میلیون‌متر مکعب در این حوزه بارش خواهد داشت پیش‌بینی ما این است شاهد ورودی ۶۰ میلیون‌متر مکعبی ورودی سد استقلال را شاهد باشیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای میناب گفت: اولین مسئله تخلیه سه روستا بود به دلیل‌ اینکه از سیل پیشین حدود ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در متطقه مستقر شده بود و پنج کیلومتر سیلاب را فقط در محدوده این سه روستا ایجاد کرده بود، خوشبختانه ورودی سیلاب به رودخانه‌ها نداشته‌ایم.

دوستی با اشاره به استقرار ماشین‌آلات در منطقه افزود: ماشین آلات به صورت لحظه‌ای و مقطعی سیل بندهای را که دچار شستگی می‌شوند، ترمیم می‌کنند.

وی اظهارداشت: برای رفع نگرانی مردم در خصوص ورود سیلاب به منازل همه مسیرهای سیلابی را تخلیه کرده‌ایم و محدودیت تردد جاده‌ای نیز برای تمامی محل‌های آب‌نماها ایجاد شده ‌است از هم‌استانی‌ها تقاضا دارم که بر تردد بین جاده‌ای اصرار نداشته باشند.

وی اظهارداشت: اهالی سه روستای تخلیه شده‌ در مدارس اسکان داده شده‌اند و توزیع غذای گرم و پتو تهیه صورت گرفته است، در ضمن تمام مادران باردار بالای ۳۷ هفته به دلیل نگرانی از انسداد راه‌ها از روز قبل به مراکز شهرستان ها منتقل شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه