English

میثم قاسمی خرداد؛

نجات یک قلاده خرس سیاه از زمستان بی‌غذای فاریاب

معاون طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان از زنده گیری یک قلاده خرس سیاه آسیایی در منطقه مسکونی دهستان فاریاب شهرستان رودان خبرداد.

نجات یک قلاده خرس سیاه از زمستان بی‌غذای فاریاب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، میثم قاسمی معاون طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: به‌علت خشک‌سالی، ضعف پوشش گیاهی و افزایش فعالیت خرس ها در پاییز برای اندوختن چربی مورد نیاز دوران زمستان، خرس سیاه بلوچی چندین مرتبه به روستایی در بخش فاریاب که در زیستگاه این گونه ارزشمند قرار گرفته مراجعه کرده، و خساراتی به دام‌های اهلی و باغ‌های میوه وارد کرده است.
وی افزود: با توجه به لزوم اقدامی موثر در این خصوص و برای جلوگیری از آسیب احتمالی به خرس و ساکنان محلی، زنده گیری خرس با نظارت متخصصان صورت گرفت تا پس از بررسی وضعیت جسمانی اش، در صورت سلامت در زیستگاهش رها شود.
معاون طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: در حال حاضر این خرس با حال عمومی خوب و در محل مناسبی نگهداری می‌شود.

گفتنی است، این گونه براساس لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت در آستانه انقراض قرار دارد و ازسوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماد زیستی هرمزگان معرفی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه