English

فریدون همتی مطرح کرد؛

بهره‌برداری از هزار و ۱۹ پروژه در هرمزگان / ۹۰۰ مدرسه فرسوده در انتظار خیران

استاندار هرمزگان با بیان این‌که در دهه مبارک فجر امسال هزار و 19 پروژه با اعتبار 56 هزار و 751 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: بندرعباس ازلحاظ تعداد پروژه و پارسیان ازلحاظ اعتبار در صدر پروژه‌های شهرستانی است.

بهره‌برداری از هزار و 19 پروژه در هرمزگان / 900 مدرسه فرسوده در انتظار خیران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر در خصوص پروژه‌های این دهه با اشاره به اینکه در حوزه معدن، صنعت، کشاورزی، آبزی‌پروری، خدمات، گردشگری، آموزش و مسکن پروژه‌های زیادی در دست بهره‌برداری است، اظهار کرد: در بخش کشاورزی از 1.9 میلیون تن تولیدات سال 92 به 3.3 میلیون تن رسیدیم که با بهره‌وری، ایجاد گلخانه‌ها، استفاده از الگوهای صحیح، آموزش و کشت هدفمند توانستیم به این رشد مناسب برسیم.

عالی‌ترین مقام دولت در هرمزگان با بیان اینکه در حوزه آبزیان امروز به 32 هزار تن تولید پرورش میگو رسیده‌ایم، عنوان کرد: تا پایان سال مزارع جدیدی در این زمینه به بهره‌برداری می‌رسد، در زمینه پرورش ماهی در قفس نیز شاهد تحولات جدیدی هستیم و امیدوارم تا پایان سال این مسیر با ایجاد مزارع جدید و اعطای مجوزهای جدید به بومیان تسهیل یابد.

وی اضافه کرد: امروز در حوزه معدن پهنه‌های امیدوارکننده جدیدی کشف شده است و از ظرفیت بالایی برخورداریم که با ورود بخش خصوصی امیدواریم بتوانیم شاهد تحولات چشمگیری در این زمینه باشیم و علاوه بر رونق اقتصادی در افزایش اشتغال بومیان هم مثمر ثمر باشد.

همتی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان پروژه‌هایی مانند خانه بهداشت، تخت بیمارستانی و سایر زیرساخت‌ها به بهره‌برداری می‌رسد که همگی نشان دهنده توسعه استان در بخش سلامت و درمان است که در تلاشیم بیمارستان 531 تخت‌خوابی بندرعباس نیز تا پایان سال به سرانجام برساند.

وی با اشاره به اینکه در بخش درمان نیز اگر مقایسه‌ای با گذشته داشته باشیم، می‌توان پی برد که در این مدت سه‌ساله به چه پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: گامی بزرگ و بی‌نظیر در حوزه توسعه بیمارستان‌ها و تخت بیمارستانی داشتیم.

استاندار هرمزگان ضمن بیان اینکه با بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن‌های بندرعباس وابستگی مرکز استان به سد استقلال میناب و شمیل و نیان نیز کاهش پیدا می‌کند که گامی بزرگ برای احیای دشت میناب است، افزود: امیدواریم در آینده آب بندرعباس را با اتمام فازهای آب‌شیرین‌کن بندرعباس به وضعیت پایدار برسانیم و از سد سرنی خط انتقالی به میناب و سیریک خواهیم رساند تا فشار بر دشت میناب کاهش یابد.

همتی با اشاره به اینکه قیمت خرید آب از آب‌شیرین‌کن و هزینه‌ای که از مردم گرفته می‌شود خیلی تفاوت دارد، بیان کرد: بهره آب‌شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی برای همه‌ی مناطق در مسیر است و این آب‌شیرین‌کن به زیرساخت مناسبی برای استان هرمزگان تبدیل شد که نتیجه آن در آینده مشخص می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه احداث 6 سد در دست برنامه‌ریزی قرار دارد و اگر ساخت آن‌ها شروع شود به استفاده از زمین‌هایی بایر منجر می‌شود، افزود: در هرمزگان 8 هزار سازه آبخیزداری به بهره‌برداری رسیده است که هم مانع از تخریب خاک شده و هم حفاظت از آب و محیط‌زیست را به همراه دارد و سبب تغذیه قنات‌های پایین‌دست می‌شود.

استاندار هرمزگان تعداد مدارس فرسوده هرمزگان را قریب به 900 مدرسه عنوان کرد و افزود: با کمک خیرین روزبه‌روز از این میزان کاسته می‌شود.

همتی در ادامه اظهار داشت: در دهه فجر امسال هزار و 19 پروژه با اعتبار 56 هزار و 751 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که 40 درصد دولتی و مابقی خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پروژه به حوزه عمران و مسکن اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن مهر بسیاری از پروژه‌ها در حال اتمام است.

همتی با بیان اینکه شهرستان بندرعباس از لحاظ تعداد پروژه و پارسیان ازلحاظ اعتبار در صدر پروژه‌های شهرستانی است، اظهار کرد: در بین دستگاه‌های اجرایی اداره کل نوسازی و تجهیز مدرسه و شرکت انرژی بر پارسیان نیز در صدر تعداد و اعتباری پروژه‌ها قرار دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در پی سفر وزیر ارتباطات به هرمزگان و بیان مشکلات استان اقدامات بزرگی در استان هرمزگان در دست انجام است، عنوان کرد: تا 20 اسفند پروژه‌های زیادی ازجمله توسعه 8 سایت همراه اول در بشاگرد به اتمام می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی