English

با تولید کک اسفنجى در بندرعباس؛

کشور در تامین مواد اولیه صنایع فولاد و آلومینیوم خودکفا مى شود

معاون هماهنگى امور اقتصادى استاندارى هرمزگان گفت: با اجراى طرح تولید کک اسفنجى و سوزنى در پالایشگاه نفت بندرعباس، تحولى عظیم در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولاد و آلومینیوم رخ خواهد داد.

کشور در تامین مواد اولیه صنایع فولاد و آلومینیوم خودکفا مى شود

به گزارش خبرگزارى موج هرمزگان، ایرج حیدرى  در این رابطه گفت: با اجراى طرح سرمایه گذارى  تولید کک اسفنجى و سوزى در شرکت پالایش نفت بندرعباس که از دستاورد های مهم همایش فرصت های سرمایه گذاری فرودین ماه سال جارى استان است، کشور در تولید این محصولات مهم خودکفا مى شود.

وی افزود: تفاهمنامه اجرای طرح بزرگ سرمایه گذاری به میزان یک میلیارد دلار برای تولید کک اسفنجى و سوزنی بین وزارت نفت و صمت در شرکت پالایش نفت بندرعباس امروز با حضور وزرای این دو وزارتخانه منعقد شد و با عملیاتی شدن این طرح مهم کشور دیگر نیازی به واردات این محصول از خارج نخواهد داشت و این مهم در جلوگیری از خروج ارز از کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

معاون هماهنگى اموراقتصادى استاندارى هرمزگان در همین رابطه تصریح کرد: کک اسفنجی و سوزنی از محصولات پرکاربرد در صنایع فولاد و آلومنیوم کشور است که آمریکا در ماه هایی اخیر فروش آن را به ایران تحریم کرده بود.

وی اظهار داشت: این اجراى این طرح سرمایه گذارى در شرکت پالایش نفت بندرعباس باعث رونق تولید، افزایش اشتغال، خودکفایی و ارزش افزوده برای کشور مى شود.

معاون هماهنی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: این طرح علاوه بر افزایش تولید و ایجاد فرصت های شغلی باعث رونق واحد های جنبی و پایین دستی نیز مى شود و تاثیر بسزایی در افزایش تولید ملی که از منویات مهم مقام معظم رهبری در سال رونق تولید است خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه