English

رضا مدرس:

ارتقاء سه شهرداری دیگر در هرمزگان/۱۵ شهرداری طی امسال ارتقاء یافتند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: با احتساب این سه شهرداری از ابتدای سال تاکنون ۱۵ شهرداری استان ارتقا درجه یافته است.

ارتقاء سه شهرداری دیگر در هرمزگان/۱۵ شهرداری طی امسال ارتقاء یافتند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا مدرس  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان ضمن اعلام این خبر افزود: سه شهرداری  که جدیدا ارتقاء یافتن بیکاه، سرگز احمد و سندرک هستند که درجه شهرداری بیکاه به ۴، درجه شهرداری سرگزاحمدی به ۳، درجه شهرداری سندرک به ۳،  ارتقاء یافت.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: ارتقای درجه شهرداری ها به استناد تبصره (۳) ماده (یک) آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب(۱۳۷۰/۴/۱) هیات وزیران و اصلاحیه های بعدی آن و بر اساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری ها که طی نامه شماره (۳۴۷۹ مورخ ۹۴/۱/۱۹) به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور رسیده، انجام شده است.

مدرس در ادامه با اشاره به اینکه درجه بندی شهرداری ها باعث می شود ساختار تشکیلاتی شهرداری ها به تبع ابلاغ درجه جدید تغییر یابد، گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آنها گذشته، می توانند پیشنهاد ارتقای درجه خود را پس از تائید استانداری به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در دستورالعمل جدید درجه بندی شهرداری ها جداول کسب امتیاز درآمد، با اختصاص کمینه امتیاز به شهرداری‌های کم‌درآمد و بیشینه امتیاز به بیشترین درآمد شهرداری های کشور و برقراری رابطه منطقی بین بازه تغییرات درآمد کشوری طراحی شده است.

مدرس گفت: همچنین نحوه امتیازدهی شاخص جمعیت نیز براساس بازه جمعیتی شهرهای ایران بر طبق آخرین آمار به روز و مصوب کشوری، طبقه بندی و شاخص تقسیمات کشوری مبنی بر موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری با توجه به درجه استانداری، فرمانداری و بخشداری امتیازبندی شده است.

وی تصریح کرد: تخصیص امتیاز کل به هر یک از شاخص ها، متعادل با وزن آن لحاظ شده که این امر موجب تاثیر همگن هر یک از معیارهای فوق در درجه شهرداری است و از این پس ملاک عمل برای بررسی و انطباق درخواست شهرداری ها، بر اساس جداول دستورالعمل و از طریق معاونت عمرانی استانداری به حوزه معاونت امور شهرداری ها، مورد بررسی و اقدام لازم قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه