English

ابراهیم جهانگیری زرکانی؛

رودخانه سیخوران به قربانگاه جوانان تبدیل شده است

اسد افتره، جوان 21 ساله سرچاهانی که روز گذشته برای آب تنی به رودخانه سیخوران رفته بود، جان خود را از دست داد.

رودخانه سیخوران به قربانگاه جوانان تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اسد افتره، جوان 21 ساله سرچاهانی که روز گذشته برای آب تنی به رودخانه سیخوران رفته بود جان خود را از دست داد.

رییس شورای زرکان با تایید این خبر افزود: متاسفانه با وجود تکرار این حوادث در رودخانه سیخوران تا کنون اقدامی در جهت آگاه سازی و نصب علاﺋم هشداری انجام نگرفته است و اگر به همین منوال پیش برود شاهد تکرار چنین حوادث تلخی خواهیم بود.

به گفته ابراهیم جهانگیری زرکانی آب هوای خنک و رودخانه های پرآب منطقه که دارای حوضچه های متعددی هستند موجب استقبال گردشگران در همه فصول از جمله تابستان شده و بسیاری از آنان به دلیل عدم آشنایی با مهارت شنا و همچنین ناآشنایی با نقاط خطرناک حوضچه ها، دچار حادثه می شوند و جان خود را از دست می دهند.

این مسوول نبود امکانات امدادی از جمله نجات غریق و دوری از مرکز استان را موجب افزایش آمار غرق شدگان دانست و تصریح کرد:  در صورت بروز حادثه با توجه به نبود امکانات در منطقه و دوری از بندرعباس، عملا فرصتی برای نجات غرق شدگان نخواهد ماند.

به گفته وی رودخانه سیخوران تبدیل به قربانگاه جوانان شده است که جا دارد مسوولان استان و شهرستان فکری برای این موضوع داشته باشند تا از تکرار چنین حوادث ناگواری جلوگیری شود.

مدیر اداره روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با اعلام  آمار  غرق شدگان در استان اظهار داشت: امسال تاکنون در مجموع ۴۴ مورد غرق شدگی توسط عوامل اورژانس رسیدگی شده است که ۱۴ مورد آن منجر به فوت شده است.

فاطمه نوروزیان ادامه داد: از مجموعه تعداد کل فوت شدگان، دو مورد مربوط به غرق شدن در رودخانه های سیخوران است.

این مسئول همچنین با اشاره به آمار غرق شدگان سال ۹۷ یادآور شد: در مجموع سال گذشته ۸۹ نفر در استان غرق شدند که ۲۲ مورد آن منجر به فوت شده است و از این تعداد دو مورد مربوط به شهرستان حاجی آباد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • حدیث

    دایی اسد زود رفتی😭😢😭😭😢

  • حدیث

    چرا ماباین روزکار چه کرده ایم که جواب ما این باشد

  • علی

    رودخانه سیخوران به قربانگاه تبدیل شده از یک جاهایی ببعد عمق رودخانه به ۵ متر میرسد و کسانی هم غرق میشوند بدون در نظر گرفتن عمق رودخانه وارد آب میشوند همین بی اطلاعی از عمق رودخانه باعث غرق شدگیست
    ۲ مکان در رودخانه هست که عمق آب خیلی زیاد است

  • علی

    خوشبختانه امسال علائم هشدار دهنده در دو جا از رودخانه که عمق آب زیاد است نصب شده البته با همکاری مردم روستا

  • بی نام

    دلم تنگ است برایت و با هچکس میل سخن ندارم

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه