English

هرگز قانون به کارگیری معلولین در ادارات دولتی هرمزگان اجرا نشد/دغدغه معلولین رفع شود

مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت: با توجه به تصویب قانون به کارگیری 3 درصد از معلولین در ادارات دولتی، متاسفانه همکاری و همراهی لازم تا کنون در این زمینه صورت نگرفته است.

هرگز قانون به کارگیری معلولین در ادارات دولتی هرمزگان اجرا نشد/دغدغه معلولین رفع شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مدیر کل بهزیستی هرمزگان درجمع معلولین و خانواده های  بیان داشت: اشتغال و مسکن از مهمترین دغدغه جامعه معلولین است که مرتفع نمودن آن همراهی و همکاری مسوولان را می طلبد.

رنجبر با توجه به اهمیت تامین مسکن معلولین، افزود : سازمان بهزیستی در این زمینه وارد شده است و با وجود اینکه بخش اعظم آورده ساخت مسکن توسط خود مددجویان پرداخت شده است اما سازمان نیز  در چند سال اخیر بالغ بر 1280 مورد کمک هزینه واحد مسکونی پرداخت نموده است با این وجود هنوز در این زمینه مشکلات زیادی به چشم می خورد. 

وی ادامه داد: از سال گذشته در استان  برای خانواده هایی که دارای دو یا سه عضو یا بالاتر معلول هستند 190 واحد مسکونی احداث شده که  در این رابطه کمک بلا عوض 10 تا 30 میلیون تومانی به این خانواده ها شده است.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه افراد تحصیل کرده زیادی با مدارج تحصیلی عالی  در بین  معلولین هرمزگان وجود دارند که متاسفانه فاقد شغل هستند بیان داشت: با توجه به تصویب قانون به کارگیری 3 درصد از معلولین در ادارات دولتی، متاسفانه همکاری و همراهی لازم تا کنون در این زمینه صورت نگرفته است.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان خاطر نشان کرد: با وجود اینکه هرمزگان دروازه اقتصادی کشور است ، انتظار است که شرکتها و موسسات بخشی از نیروی انسانی خود را از بین معلولین استان تامین نمایند.

رنجبر ادامه داد: امیدواریم با قانون جدید حمایت از معلولین مشکل اشتغال حل شود.

وی با اشاره به وضعیت مبلمان شهری بندرعباس با بیان اینکه معلولین نیز شهروندان این شهر هستند و حق استفاده از امکانات شهری را دارند گفت: با وجود اینکه اصلاحاتی در معابر و مبلمان شهری صورت گرفته اما هنوز وضعیت شهر برای دسترسی معلولین به امکانات و فضاهای مختلف راضی کننده نیست. 

وی تاکید کرد: از همه مردم تقاضای همکاری و از همه مدیران شرکتها نیز انتطار عمل به مسئولیت اجتماعی شان را داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه