English

در سال ۱۴۰۱؛

۲۲ هزار تولد در کردستان ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال کردستان کردستان گفت: در سال گذشته ۲۲ هزار و ٤٨۹ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ٤.۱ درصد کاهش داشته است.

22 هزار تولد در کردستان ثبت شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ، علی جوکار به آمار ولادت شهری و روستایی اشارە کرد و گفت: از این تعداد ۱٦ هزار و ۷۹۲ ولادت در شهرها و ٥ هزار و ٦۹۷ ولادت نیز در روستاهای استان بوده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ولادت ثبت شدە پسران ۱۱ هزار و ٦۳٥ و تعداد ولادت ثبت شدە دختران ۱۰ هزار و ٨٥٤ واقعه بودە است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان کردستان در ادامه بیشترین ولادت ثبت شده را مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳٤ سال با ۳۰.۱ درصد عنوان کرد و افزود: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در کردستان برابر ۱۰۷.۲  است و این بدین معنی بوده که در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت دختر حدود ۱۰۷ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

جوکار فراوانی ۵ نام اول پسران را مربوط به نام های محمد با ٥۸۸ مورد، آیهان با ۳۷۹ مورد، آراد با ۲٦۲ مورد، شاهان با ۳۷۹ مورد و میران با ۲۱۲ مورد عنوان کرد.

وی ادامه داد: نام های نیلا با ۱٦٦ مورد، آنیا با ٤۱۱، آیلا با ۱٦٨، ماهلین با ۱۹٨ و دلوین با ۲۷۳ مورد بیشترین فراوانی نام های دختران در سال ۱٤۰۱ بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان کردستان یادآور شد: همچنین در سال گذشته ۷ هزار و ٨٨۲ مورد واقعه ولادت در استان کردستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۱.٨ درصد کاهش داشته است.

جوکار به میزان آمار وفات در شهرها و مناطق روستایی اشارە کرد و بیان کرد: از مجموع آمار وفات در سال گذشته ٥ هزار و ۳۱۹ وفات در شهرها و ۲ هزار و ٥٦۳ ولادت نیز در روستاهای استان بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد وفات ثبت شدە مردان ٤ هزار و ٥۳۱ و تعداد وفات ثبت شدە زنان ۳ هزار و ۳٥۱ مورد بودە است، گفت: میانگین سن مردان فوت شدە در سال گذشته، ٦٤.۲۱ سال و میانگین سن زنان فوت شدە ۷۰.۰۱ سال بودە است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان کردستان افزود: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر با ۱۳٥.۲ است، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شدە زنان حدود ۱۳٥ واقعه وفات مردان به ثبت رسیدە است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی