English

یک مقام مسئول در راهداری استان مرکزی خبر داد؛

تردد بیش از ۲۲ میلیون خودرو در محورهای استان مرکزی در اردیبهشت ماه

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تردد بیش از ۲۲ میلیون خودرو در محورهای استان در یک ماه اخیر خبر داد.

تردد بیش از ۲۲ میلیون خودرو در محورهای استان مرکزی در اردیبهشت ماه
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، میثم سیفوری با بیان اینکه ۷۰ دوربین مجهز به سامانه ترددشمار آنلاین در محورهای مواصلاتی استان تردد خودروها را ثبت می کنند، اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۲۲ میلیون تردد در شبکه راه‌های استان توسط این سامانه‌ها ثبت شده است.

وی افزود: در اردیبهشت ماه ۲۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۸۷۲ تردد توسط دوربین های ترددشمار ثبت شده که ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش تردد روبرو بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: از این تعداد تردد حدود ۲۱ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس و ۷۹ درصد انواع خودروهای شخصی بوده است.

سیفوری ادامه داد: تردد ناوگان مسافری در محورهای شریانی استان ۱۳۹ هزار و ۲۴۹ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه یک درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت تردد خودروهای ورودی به استان با ۱۳ درصد کاهش به ۴ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۸۶ مورد رسیده است، ادامه داد: تردد خودروهای خروجی از استان نیز ۴ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۷۵۲ مورد بوده که بر این اساس استان مرکزی در ورود و خروج انواع خودرو بعد از تهران و البرز در جایگاه سوم قرار دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ورود خودروهای عبوری به مرکز استان ۳ درصد کاهش داشته، گفت: خروج خودروها از مرکز استان نیز با یک درصد افزایش به دو میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۳۱ مورد بوده است.

سیفوری با بیان اینکه به طور متوسط ۵۹ درصد ترددهای ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری مربوط به خودروهای با پلاک غیربومی است، ادامه داد: محورهای آزادراه تهران-ساوه(رفت و برگشت) و شازند-اراک بیشترین ترددهای ثبت شده را داشته اند.

وی همچنین با اشاره به تخلفات ثبت شده توسط دوربین ها اضافه کرد: بیشترین تخلف های سرعت غیرمجاز مربوط جاده قدیم ساوه –همدان، اتوبان ساوه-تهران و بالعکس بوده است؛ میانگین سرعت در راه های استان در این ایام برابر با ۸۴ کیلومتر بر ساعت است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیشترین تخلف سرعت مربوط به خودروهای شخصی با ۷۶ درصد و ناوگان باری با ۲۳ درصد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه