English

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی:

بیش از ۹۰ درصد فوتی تصادفات مرکزی عابران و موتور سواران هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: بیش از 90 درصد فوتی تصادفات مرکزی عابران و موتورسواران هستند.

بیش از 90 درصد فوتی تصادفات مرکزی عابران و موتور سواران هستند
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، سرهنگ سیدعلی حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اراک، اظهار داشت: بیش از 90 درصد کشته‌شدگان حوادث رانندگی استان مرکزی در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده و موتورسیکلت‌سواران بود که این آمار بالا و کاهش آن نیازمند اقدامات فرهنگی گسترده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: عابرین پیاده با ۵۳ درصد بیشترین کشته‌شدگان حوادث رانندگی درون شهری سال گذشته این استان بود.

سرهنگ سیدعلی حسینی افزود: ۳۹ درصد از کشته‌شدگان حوادث رانندگی این استان در سال گذشته مربوط به موتورسیکلت‌سواران بود.

وی بیان کرد: در مجموع بیش از ۹۰ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی این استان در سال ۱۴۰۲ مربوط به عابرین پیاده و موتورسیکلت‌سواران بود که این آمار بالا و کاهش آن نیازمند اقدامات فرهنگی گسترده است. 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی استان مرکزی ادامه داد: بیشترین جان باختگان حوادث رانندگی این استان به ترتیب با ۵۷ درصد در اراک، ۲۳ درصد در ساوه و هفت درصد در خمین بود.

سرهنگ حسینی اظهار کرد: بیشترین دغدغه در خصوص حوادث رانندگی استان مرکزی در شهر اراک است که کشته‌شدگان آن از سهم ۴۴ درصدی متوفیان در سال ۱۴۰۱ به ۵۷ درصد در سال گذشته رسید.

وی عنوان کرد: ۷۰ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی استان مرکزی در سال گذشته در بیمارستان جان خود را از دست دادند، یک درصد در حین انتقال و ۲۹ درصد نیز در صحنه فوت کردند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: سهم عابرین پیاده در کشته‌شدگان حوادث ترافیکی کشور ۳۷ درصد است اما این آمار در استان مرکزی ۵۳ درصد است.

سرهنگ حسینی عنوان کرد: سرعت بیش از اندازه علت اصلی وقوع تصادفات منجر به فوت در این استان است و سال گذشته ۱۰۶ نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند که از این تعداد، ۵۷ نفر در شهر اراک بود.

وی ادامه داد: ۶ هزار و ۲۳۶ نفر نیز بر اثر حوادث ترافیکی مصدوم شدند که حدود ۲۰ درصد از مصدومان حوادث ترافیکی برابر اعلام نهادهای پزشکی، دچار ۱۵ تا ۲۰ درصد معلولیت مادام‌العمر می‌شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: بیش از ۲۰۰ دوربین برای کنترل معابر شهر اراک نیاز است.

سرهنگ حسینی عنوان کرد: ۲۷ درصد افزایش برخورد با تخلفات رانندگی سال گذشته در شهرهای استان مرکزی اعمال شد و پلیس در این خصوص همه تلاش‌های خود را به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد:18 دستگاه مسئولیت اصلی در کاهش تصادفات رانندگی را برعهده دارند اما همه این مهم را برعهده پلیس می‌دانند و هیچ اقدام سازنده‌ای از سوی سایر دستگاه‌ها دیده نمی‌شود و یا بسیار ناچیز است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: گواهی‌نامه آسان موتورسیکلت سال گذشته در دستور کار بود که استان مرکزی جزو استان‌های پیشرو بود و حدود ۹۷ درصد متقاضیان شرکت کننده، قبول شدند.

سرهنگ حسینی افزود: در حوزه شماره‌گذاری سال گذشته حدود ۱۴۰ هزار خدمت و در صدور گواهینامه ۳۸۳ هزار خدمت ارایه شد.

وی ادامه داد: مرکز تعویض پلاک شازند پارسال افتتاح شد و تلاش است تا این مرکز در سایر شهرهای متقاضی استان ایجاد شود.

سرهنگ حسینی عنوان کرد: ۲ سامانه کنترل سرعت هوشمند سال گذشته در کمربندی‌های اراک نصب شد که ۴۰۰ هزار تخلف سرعت از طریق آنها اعمال شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: برای توجه شهروندان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هیچ‌ تبلیغی در سطح شهرها دیده نمی‌شود که این یک نقص است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه