English

فرمانده سپاه ناحیه ساوه خبر داد:

پیشرفت ۷۰ درصدی آبرسانی طرح قرارگاه امام حسن (ع) در روستاهای ساوه

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت که پیشرفت فیزیکی طرح‌های آبرسانی به روستاهای این شهرستان در قالب قرارگاه امام حسن (ع) در کمتر از ۶ ماه به ۷۰ درصد رسیده است.

 پیشرفت ۷۰ درصدی آبرسانی طرح قرارگاه امام حسن (ع) در روستاهای ساوه
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، سرهنگ پاسدار علیرضا مهدی به مناسبت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: طرح‌های آبرسانی به روستاهای این شهرستان در قالب قرارگاه امام حسن (ع) به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال بوده که اجرای آن از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده و اکنون از ۷۰ درصد پیشرفت برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پس از بهره‌برداری ۱۳ هزار نفر در قالب ۴ هزار و ۱۰۰ خانواده روستایی در ۲۸ آبادی این شهرستان از خدمات این طرح بهره‌مند خواهند شد، یادآور شد: حفر کانال و لوله‌گذاری خط انتقال آب شرب به طول ۱۲ کیلومتر و حفر کانال و شبکه توزیع داخلی آب به طول ۲۳ کیلومتر از جمله طرح‌های در حال اجرا توسط این قرارگاه است.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: حفر ۵ حلقه چاه آب شرب در روستاها، احداث ۷ مخزن ذخیره آب شرب ۲۰ تا ۵۰۰ مترمکعبی جمعا به ظرفیت هزار و ۵۴۰ مترمکعب و ساخت و تجهیز ۲ ایستگاه پمپاژ آب نیز از دیگر طرح‌های در دست اقدام این قرارگاه است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق توسعه متوازن در روستاها و افزایش سطح دسترسی ساکنان این مناطق به آب شرب پایدار از جمله اهداف این قرارگاه بوده که امسال در تلاش هستیم با همکاری و مشارکت فرمانداری و دستگاه‌های متولی طرح‌های جدیدی با کارسازی بسیج سازندگی اجرا شود.

مهدی افزود:  این بسیج همچنین در یک سال گذشته بیش از ۵۰ گروه جهادی را ثبت و سازماندهی کرده که در نتیجه فعالیت آنها، گروه‌های مختلف جهادی پزشکی به مناطق محروم اعزام و در کنار ارائه خدمات درمانی در راستای تحقق جهاد تبیین دوره‌های آموزشی و فرهنگی نیز از سوی آنان انجام شده است.

وی یادآور شد: تهیه ۲ هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی،  هزار و ۱۲۵ بسته نوشت‌افزار، نذر و قربانی ۶۷ رأس دام و توزیع گوشت آنها، توزیع ۶۸ سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند، تهیه ۷۱ هزار پرس غذا و تهیه ۵۰۰ بسته بهداشتی از دیگر خدمات بسیج سازندگی این شهرستان در سال گذشته است.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه با بیان اینکه این بسته ها با همکاری و مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش و نیروهای بسیح با حفظ کرامت بین نیازمندان توزیع شده است.

وی توانمندسازی خانواده‌های نیازمند را از دیگر اولویت‌های بسیج سازندگی اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته دوره‌های آموزشی اشتغال‌زایی و خوداشتغالی بین آنان برگزار شده و برای خودکفایی ۲۳ نفر نیز ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره اعطا شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه