English

تعیین تکلیف ۴۳ درصد اموال متروکه گمرک کاوه

مدیر گمرک کاوه گفت: یک میلیون و ۷۷ هزار و ۶۲۵ یورو معادل ۴۳ درصد از کل اموال متروکه این گمرک در اواخر سال گذشته تعیین تکلیف شد.

تعیین تکلیف ۴۳ درصد اموال متروکه گمرک کاوه
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، قاسم مطلبی روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با پیگیری و سرکشی‌های مداوم و مستمر بازرسان، دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی، تعیین تکلیف کالاهای متروکه ۳۴ فقره اظهارنامه بلاتکلیف سال‌های ۹۹ تا پایان ۱۴۰۲به وزن ۱۸۸ هزار و ۱۰۶ تن و به ارزش ارزی ۲ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۲۰ یورو و ارزش ریالی ۱۵۹ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تاکنون۲۰ فقره پرونده شامل ۴۳ درصد از این میزان به وزن ۱۴۶ هزار و ۶۸۲ تُن و به ارزش ارزی یک میلیون و ۷۷ هزار و ۶۲۵ یورو و ۶۶ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال تعیین تکلیف شد.

مطلبی یادآور شد: از مجموع کل اظهارنامه‌های متروکه ۹ فقره پرونده به وزن۱۰۶ هزار ۹۴ کیلوگرم به ارزش ۷۲۶ هزار و ۱۰۴ یورو معادل ریالی ۳۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال پس از اعلام نظر دستگاه‌های مجوز دهنده قابلیت مصرف و استفاده نداشته و مشمول ردیف امحایی است که با تشکیل صورتجلسه و با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی تحویل نماینده سازمان اموال تملیکی و نهایتا امحا و معدوم شد.

به گفته وی، کالاهای ۱۱ فقره اظهارنامه متروکه به وزن ۴۰ هزار و ۵۸۸ کیلوگرم به ارزش۳۴۹ هزار و ۵۲۱ یورو معادل ۲۷ میلیارد ریال که قابلیت مصرف در بازار را داشته و به جهت حفظ سرمایه و ارزش، کالاها تحویل نماینده اعزامی سازمان اموال تملیکی قرار گرفته و جهت سیر مراحل فروش تحویل شد.

مدیر گمرک کاوه یادآور شد: همچنین مکاتبات تغییر و تحول کالای ۱۴ فقره اظهارنامه به مقدار ۴۱۴ هزار و ۲۴ کیلوگرم و ارزش یک میلیون و ۶۶ هزار ۹۹۵ یورو و معادل ۹۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال با سازمان اموال تملیکی صورت گرفته که اقدامات و تشریفات اداری توسط سازمان اموال تملیکی در دست اجرا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه