English

افزایش بارش‌ باران در استان مرکزی

معاون توسعه وپیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: سامانه بارشی که در استان فعال است تا ساعاتی دیگر در نقاط مختلف شدت می‌گیرد.

افزایش بارش‌ باران در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، رضا مرادی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: بررسی گزارش ایستگاه‌های هواشناسی کشور و تصاویر ماهواره حاکی از آغاز فعالیت سامانه بارشی در کشور و برخی نقاط استان است و این سامانه طی ساعات آتی فعالیت بارشی خود را در همه مناطق استان آغاز می‌کند و موجب رگبار باران گاهی رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی می‌شود.

وی بیان کرد: عمده فعالیت بارشی این سامانه از ساعات بعدازظهرامروز تا اوایل بامداد فردا (پنجشنبه) است، اما فعالیت این سامانه با شدت کمتر در برخی ساعات فردا پنجشنبه در استان تداوم دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بر این اساس و به دلیل ماهیت همرفتی بارش‌ها و احتمال وقوع رگبار شدید و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین وقوع رعدوبرق، احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی، هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۲ اداره‌کل هواشناسی استان برای این سامانه صادر شده است.

مرادی اظهار کرد: وجود برخی ناپایداری‌های همرفتی در روز جمعه بویژه در نیمه جنوب استان مرکزی موجب برخی رگبارهای پراکنده باران در برخی از این مناطق می‌شود.

وی گفت: همچنین سرعت وزش باد طی پنجشنبه شب و روز جمعه در مناطق شمال استان مرکزی شدید پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افرود: دمای هوا بویژه دمای شبانه از جمعه بطور نسبتا محسوسی کاهش می‌یابد و این شرایط دمایی تا صبح یکشنبه در استان مرکزی تداوم دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه