English

افزایش ۱۶ برابری صادرات محصولات لبنی از استان مرکزی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از افزایش ۱۶ برابری صادرات محصولات لبنی از این استان در سال گذشته خبر داد.

افزایش ۱۶ برابری صادرات محصولات لبنی از استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، سیروس سلمان ‌نژاد در گفت‌‌وگویی با اشاره به میزان صادرات محصولات لبنی ، اظهار داشت: سال گذشته 167 تن محصولات لبنی با نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول در مدت مشابه قبل از آن، 10 تن بود که نشان از افزایش 16 برابری صادرات محصولات لبنی از این استان در سال گذشته دارد.

وی افزود: 365 هزار و 911 قطعه آبزیان زینتی در قالب 25 محموله با نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی با رشد 68 درصدی نسبت به سال 1401 به خارج از کشور صادر شد. 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد: 667 تن آلایش مرغی سال گذشته در قالب 29 محموله با نظارت این اداره‌کل به خارج از کشور صادر شد، همچنین یک هزار و 127 تن تخم‌مرغ خوراکی نیز در این مدت در قالب 45 محموله به خارج از کشور صادر شد. 

سلمان‌نژاد تصریح کرد: 24 هزار و 278 کیلوگرم عسل نیز سال گذشته در قالب 3 محموله به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه قبل از آن، 109 درصد افزایش داشته است. 

وی بیان کرد: یک هزار و 878 تن خوراک و مکمل آبزیان نیز در این مدت در قالب 39 محموله و مقدار 52 تن پودر گوشت در قالب 2 محموله با نظارت اداره‌کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد. 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 88 هزار قطعه پولت تخمگذار نیز سال گذشته در قالب یک محموله به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات با افزایش 100 درصدی همراه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه