English

امام جمعه اراک:

روز قدس، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین و جهان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: روز قدس، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین و جهان است.

روز قدس، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین و جهان است
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نشان از دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به تولید و مسائل اقتصادی کشور دارد و با توجه به اینکه استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعت کشور محسوب‌ می‌شود با در لبیک‌گویی به ندای رهبری نیز پیشتاز باشد.

وی ادامه داد: استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌های بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده و در راستای آبادانی میهن اسلامی گام‌های بلند برداشت.

امام جمعه اراک اظهار کرد: آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در تمام بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدمات سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با انتقاد از واردات کالاهایی که امکان تولید مشابه در داخل کشور وجود دارد، گفت: بسیاری از کالاهای وارداتی امکان تولید داخلی دارند و از دانش به روز و جوانان دانش‌پژوه در این عرصه باید بهره برده شود و باید یقین داشت که شعار سال با همت‌های بلند محقق می‌شود.

وی ادامه داد: واردات چهار میلیارد دلار گوشی تلفن همراه منطقی نیست و ظرفیت‌های داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد و در همین استان مرکزی با بهره‌مندی از جوانان دانش‌پژوه می‌توان خط تولید گوشی تلفن همراه را راه انداخت.

امام جمعه اراک گفت: در زمینه خودروسازی نیز باید تحول صورت بگیرد و چرا خودرو تولید داخل نباید کیفیت لازم را داشته باشد در صورتی که امکان تولید باکیفیت با بهره‌مندی از دانش به روز وجود دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: سرمایه کشور باید در جهت تولید صادرات محور هزینه شود و اگر وارداتی هم صورت می‌گیرد باید تکنولوژی و فناوری‌های نوین در جهت تقویت تولید داخلی باشد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن روز قدس عنوان کرد: روز قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین، تنفر جستن از اسرائیل است و حضور در راهپیمایی این روز یک پیام جهانی است.

امام جمعه اراک گفت: امام خمینی (ره ) جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند و ملت‌های آزاده جهان هر ساله حضور بسیار پررنگی در راهپیمایی این روز داشته اند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: روز جهانی قدس یوم الله است و روزی است که مسلمانان جهان باید با مشتهای گره کرده، ندای توحیدی سر می‌دهند و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی به جهانیان اعلام می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: تنها ۱۳ درصد انگلیسی‌ها طرفدار اسرائیل هستند و مابقی طرفدار فلسطین هستند و این سردمداران شرک و نفاق‌اند که طرفدار اسرائیل هستند.

آیت الله دری به ایام شهادت امام علی(ع) و شب‌های قدر و اهمیت برگزاری مراسم احیا اشاره کرد و گفت: برپایی مراسم احیا در هر مکانی باارزش است، اما باید توجه داشت حضور در مصلی بیت المقدس بسیار مهم خواهد بود چراکه حضور حداکثری نماد اقتدار استان است.

وی با اشاره به ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی نیز گفت: انقلاب اسلامی معجزه تاریخ است و مقاومت امروز در مکان‌های مختلف دنیا در فلسطین و ایستادگی نیروهای حزب‌الله مقابل اسرائیل به دلیل فداکاری امام راحل(ره) و شهیدان است.

نماینده ولی فقیه استان مرکزی در خصوص روز ۱۳ فروردین ماه و تقارن این روز با ایام قدر و ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: می‌توان این روز را با حضور در اماکن زیارتی متبرک کرد که به نوعی حرمت این ایام نیز حفظ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه