English

شهروندان در خرید گوشت چرخ‌ کرده آماده دقت کافی داشته باشند

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: شهروندان، گوشت چرخ کرده‌ بسته بندی شده دارای تاریخ تولید، انقضا و تائیدیه دامپزشکی یا گوشتی که در حضور آن‌ها آماده می‌شود، را خریداری کنند.

شهروندان در خرید گوشت چرخ‌ کرده آماده دقت کافی داشته باشند
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، محمد رضایی در این باره گفت: بازرسی و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از تولید تا عرضه توسط کارشناسان دامپزشکی و به جهت کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در حال انجام است .

رضایی ادامه داد: با توجه به امکان تخلف برخی مراکز عرضه مواد پروتئینی در فروش گوشت از پیش چرخ کرده، واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی ادارات دامپزشکی شهرستان ها در صورت مشاهده موارد تخلف، برابر مقررات با واحد های متخلف برخورد قانونی خواهد داشت

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: عرضه گوشت نامرغوب به صورت چرخ‌ کرده یکی از رایج ‌ترین و شایع‌ترین تخلفات در گوشت چرخ کرده به شمار می‌رود و برخی از قصابی ها ممکن هست اقدام به چرخ کردن گوشت به همراه سایر اجزای لاشه دام کنند که بر این اساس لازم است شهروندان به صورت حضوری بر فرآیند تهیه گوشت چرخ کرده توسط واحد های قصابی نظارت کنند و خرید خود رو انجام دهند. به طور کلی، تاکید دامپزشکی بر استفاده از گوشت چرخ کرده‌ بسته بندی شده می باشد.

وی اضافه کرد: از جمله تقلبات احتمالی در گوشت چرخ‌ کرده می‌توان به چرخ کردن و مخلوط کردن گوشت حیوانات پیر و لاغر و دیرپز، گوشت مانده و تاریخ منقضی و فاسد، گوشت منجمد یخ ‌زدایی (دیفراست) شده، سنگدان مرغ، چربی گوسفندی اشاره داشت.

رضایی همچنین افزود: در گوشت چرخ کرده به دلیل اینکه بافت گوشت در اثر چرخ شدن از هم گسسته شده و سطح تماس گوشت با محیط افزایش می یابد، امکان رشد باکتری‌ها در آن افزایش یافته و سریع‌تر دچار فساد می‌شود. لذا نسبت به گوشت چرخ نشده عمر ماندگاری کمتری داشته و بهتر است سریع ‌تر مصرف شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان به مردم توصیه کرد: بهترین روش برای تهیه گوشت چرخ ‌کرده سالم مراجعه به قصابی معتبر دارای مجوز و تاکید بر چرخ کردن گوشت در حضور خود آنان است که با این کار اطمینان کامل از سلامت گوشت و مخلوط نشدن گوشت با گوشت‌های کم کیفیت و متفرقه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه