English

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ظرفیت مرکز تجزیه و مبادلات پست در حال افزایش است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ظرفیت مرکز تجزیه و مبادلات پست در حال افزایش است.

ظرفیت مرکز تجزیه و مبادلات پست در حال افزایش است
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، محمود لیائی در آیین بازنشستگی و معارفه سرپرست اداره کل پست استان مرکزی در اراک، افزود: خوشبختانه مشکل خاصی در استان مرکزی وجود ندارد. نیروهای جوان به فرایندهای پستی آشنا هستند و این‌ موضوع می‌تواند فرصت مناسبی برای پست استان مرکزی فراهم کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد کار پست فیزیکی است و بر این اساس برنامه ریزی شده نیروهایی که دارای بیش از ۲۲ سال سابقه کار دارند، جایگزین کنیم همین که یک فرصتی در اختیار  این عزیزان قرار گیرد تا در آخر خدمت کار سبک تری در اختیارشان قرار گیرد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در حال حاضر مجوز استخدام ۲هزار و ۵۰۰ نیروی شرکتی را از سازمان امور استخدامی اخذ شده تنها در سازمان برنامه منتظر تأیید نهایی هستیم که اجازه نحوه استفاده از این نیروها داده شود.

لیائی عنوان کرد: در این راستا نظر کارشناسی میان ما و سازمان برنامه وجود دارد و نظر سازمان برنامه این است که جذب این نیروها بصورت خرید خدمت باشد.

وی خاطرنشان کرد: درصورت متقاعد کردن سازمان برنامه برای جذب این نیروها خون تازه‌ای به شبکه پستی کشور تزریق می شود و مشکل کمبود نیرو در شبکه پستی با عمده دغدغه بواسطه فشار کاری با تزریق این نیروها برطرف خواهد شد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شرکت پست طی یک سال و نیم گذشته سال دشواری پشت سر گذاشت،گفت: شرکت پست با ۷ هزار میلیارد ریال بدهی این مجموعه را تحویل گرفت و پاییز پارسال به دلایلی، کاهش درآمد به این مجموعه تحمیل شد.

لیائی با بیان اینکه عمده دغدغه بواسطه فشارکاری با تزریق نیروهای جدید برطرف خواهد شد، افزود:درآمد شرکت‌ پست از چهار هزار میلیارد ریال به ۱۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: طی دو سه ماه اخیر بدهی ها را به نقطه صفر رسانده و خوشبختانه موفق شدیم بحران را پشت سر گذاشته و به سمت کارهای جدید حرکت و بدنبال جلب رضایت همکاران چه از نظر منابع مادی چه از نظر خرید لجستیک های جدید هستیم.

 معاون وزیر ارتباطات گفت: در روز پست یکصد دستگاه ماشین سنگین و سبک به ناوگان پستی کشور تزریق شد که طی آن فرصت خوبی در اختیار پست استان ها قرار گرفت.

لیائی اظهار داشت: این موضوع هم باعث افزایش کیفیت و سرعت خدمت رسانی پست و هم باعث رفاه و آسایش همکاران پست و هم کمبود فیزیکی خور را با ناوگان جدید جبران نماییم.

وی عنوان کرد: ظرفیت مرکز تجزیه و مبادلات پست در حال افزایش است ضمن اینکه بدلیل ترافیک سنگین بنا داریم برای رشدی که هر سال در شبکه توزیع با آن مواجه هستیم برنامه ریزی نماییم که امید می رود طی آن کمبود فضای فیزیکی، منابع انسانی و کمبود تجهیزات که عمده چالش این شرکت به شمار می‌رود را بتوان مرتفع شود.

معاون وزیر ارتباطات بیان داشت:برنامه ریزی های مناسبی صورت گرفته و همکاران ما تدابیر خوبی اتخاذ کرده اند و بنا براین است با هوشمندسازی ۳۰ درصد کمبود نیرو و تجهیزات رفع شود.

لیائی از راه اندازی باجه های سیار پست خبر داد و عنوان کرد: با راه‌اندازی باجه سیار بطور همزمان هم کار توزیع و هم قبول مرسوله انجام می شود و منبعد ماشین‌های ون زرد رنگ پست در شهرهای بزرگ و شهرستان‌ها وظیفه قبول و توزیع مرسوله را عهده دار می شوند که این مهم موجب صرف جویی در زمان خواهد بود.

وی از اخذ مجوز جذب بانوان در استفاده از باجه های سیار خبر داد و گفت: منبعد با بانوانی شاهد خواهیم بود که  ون های پستی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و در شبکه پستی نقش پر رنگ تری ایفا خواهند کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در بحث توزیع روندی در دستور کار قرار دارد که بنا بر این است طی آن تا پایان سال صندوق های پستی هوشمند در مراکز پستی پر تردد نصب شود و بر اساس آن ۱۰ درصد از بار پستی به این صندوق های ملی منتقل شود این هم باعث آسایش پرسنل و هم رفاه مردم خواهد شد.

لیائی تصریح کرد: ایران در دنیا جز آخرین کشورهایی است که از این تکنولوژی و فرایند استفاده می کند که امید می رود طی آن بار بیشتری از صندوق های ملی هوشمند برداشته شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان ساخت: در برنامه روستا بازار، تلاش بر این است تا توزیع محصولات روستایی نیز در برنامه پست گنجانده شود.

وی اظهار داشت: روستاها ظرفیت مناسبی برای معرفی و فروش محصولات خود ندارند که با این سامانه، اقتصاد روستا احیا و در نهایت با ترافیک مناسب وارد شبکه پستی می‌شود.

لیائی اظهار داشت: در حال حاضر ابلاغ ساختار جدید جز یکی از آرزوهای طولانی همکاران در شبکه پست بود انجام شده ولی در ردیف و جایگاه پستی که حق آنها بود دست پیدا نکرده بودند و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد رضایت همکاران بواسطه اینکه در پست متناسب با علاقه و اختیار خود حضور پیدا کرده و طی آن موانع از سر راه همکاران پست برداشته شد.

لازم بذکر است؛ در این آیین، از تلاش‌های بیژن زاهدی تقدیر و حسن زارعی به عنوان سرپرست اداره کل پست استان مرکزی معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه