English

همزمان با شروع طرح اربعین صورت پذیرفت:

برگزاری پویش راه نجات در استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع اجرای پویش راه نجات همزمان با طرح اربعین در کیلومتر ۲۲ محور اراک - سلفچگان خبر داد.

برگزاری پویش راه نجات در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل این اداره کل با اشاره به اهمیت تأمین آرامش برای مسافرین، استقبال از زائران کربلا و برقراری ایمنی در سفرهای اربعین گفت: با توجه به تجربه های موفق قبلی این اداره کل در برگزاری پویش های فرهنگی، «پویش راه نجات» با هدف تسهیل در جابه‌جایی ایمن زائران و تبیین حماسه عاشورا و ترویج فرهنگ پیاده‌روی اربعین برگزار می‌گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه گفت: امسال هم مثل سال گذشته این پویش فرهنگی در مجتمع خدمات رفاهی بین راهی قزل پارک در کیلومتر ۲۲ محور اراک - سلفچگان برگزار می‌شود تا خدمات مطلوبی به زوار کربلا در استان مرکزی ارائه گردد.

جهانی با اشاره به این موضوع که مدیریت سفر یکی از برنامه‌های مؤثر مورد نظر برای کاهش تصادفات جاده‌ای است، تصریح کرد: همه این تلاش ها برای ارتقاء فرهنگ ترافیک در حاشیه سفرها است و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع های خدماتی و رفاهی می‌باشند.

وی افزود: با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته، اقدامات قابل توجهی مربوط به توسعه زیرساخت ها از جمله آسفالت و روکش محورهای منتهی به پایانه های مرزی، هماهنگی شرکت های مسافربری در خصوص حمل و نقل زوار، بازدید از مجتمعات خدماتی رفاهی و تاکید در خصوص تجهیز امکانات رفاهی و سرویس های بهداشتی این مجتمعات در مسیرهای عبوری زوار، منظرآرایی مسیر و اقداماتی از این قبیل با همت جهادی پرسنل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان صورت گرفته تا امکان خدمات رسانی مطلوب تر نسبت به سال‌های گذشته فراهم گردد.

وی با بیان اینکه مهم ترین دغدغه این اداره کل علاوه بر برگزاری پویش مذکور، تلاش حداکثری در جابه‌جایی خیل عظیم زائران در ایام اربعین است، افزود: امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی ستاد مرکزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سایر مرزهای غربی کشور، امکانات و زیرساخت های خوبی برای تردد زائران فراهم شده است که در صورت هدایت بخشی از زائران به این مرزها، از ازدحام در مرز مهران کاسته می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در پایان گفت: این پویش با هدف معرفی ظرفیت ها و قابلیت های ایجاد شده برای تسهیل و تسریع در جابه جایی زائران در نظر گرفته شده است و کاربران جاده‌ای، می توانند با بهره‌گیری از سامانه ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها و ایستگاههای برگزار کننده پویش در طول مسیرهای عبوری منتهی به پایانه های مرزی مطلع گشته و بعد از آن با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه