English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

پیشرفت ۹۳ درصدی ارتقای استریم چهارم فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر اراک

مدیرعامل شرکت آبفای استان مرکزی در جریان بازدید از مجموعه تصفیه خانه های فاضلاب کلانشهر اراک و روند اجرای استریم چهارم فاز سوم این تصفیه خانه استفاده از پساب را گامی موثر در حفاظت از منابع آبی عنوان کرد.

پیشرفت 93 درصدی ارتقای استریم چهارم فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر اراک

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، حشمت اله عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ، با اشاره به تولید بیش از 1100 لیتر پساب در این تصفیه خانه بر ضرورت استفاده از این ظرفیت برای تامین آب در بخش صنعت،فضای سبز و کشاورزی برای محصولات غیر مثمر تاکید نمود. 

وی در ادامه ضمن تأکید بر تسریع در روند اجرای استریم چهارم فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک گفت: تکمیل این تصفیه خانه در حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد و با برنامه ریزی مناسب میتوانیم زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به جای آب خام را در حوزه های مختلف استان فراهم آوریم. 

حشمت اله عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره فعالیت های صورت گرفته در بخش فاضلاب بـه اهـم اقدامات صورت گرفته در این بخش اشاره و تصریـح کـرد: در بخـش فاضلاب علاوه بر تسـریع در عملیات اجـرا و بهره بـرداری از طرح هـا و پروژه هـای ناتمـام، جـذب سـرمایه گذار و انعقـاد تفاهمنامـه همـکاری بـا بخـش خصوصـی و صنایـع در استفاده از  پسـاب تصفیه خانه هـای فاضلاب که یکی از مهمتریـن اولویتهـای ایـن شـرکت در این بخش می باشد توفیقات خوبـی حاصل شـده اسـت و ادامـه این رونـد می تواند اثـرات قابل توجهـی در ارتقای بهداشـت عمومـی و حفظ محیط زیسـت داشـته باشـد. 

وی با اشاره به ارتقای استریم چهارم فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر اراک عنوان کرد:در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب وارد تصفیه خانه فاضلاب می شود که بالاتر از ظرفیت طراحی است و به همین علت شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی احداث استریم چهارم فاز سوم را در دستور کار قرار داده است . 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه افزود : تا کنون 92.6 درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته و اجرای فاز چهارم تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک از طریق طرح های سرمایه گذاری اجرا خواهد شد . 

عباسی یادآور شد: پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک ۱۱۰۰ لیتر می باشد که ۱۰۰ لیتر از آن برای کشاورزی و ۱۰۰۰لیتر از این پساب برای تغذیه تالاب میقان استفاده می شود. 

گفتنی است در حال حاضر این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه جمعیتی در حدود چهارصد و هفتاد هزار نفر در شبانه روز در سه فاز با فرایند تصفیه برکه تثبیت و لجن فعال متعارف در حال بهره برداری می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه