English

کاتالیست RFCC ساخت ایران در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند رونمایی شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در این آئین گفت: واحد RFCC با ظرفیت ۹۴ هزار و ۳۷۰ بشکه در روز به منظور تولید بنزین، گاز مایع و دیزل سبک طراحی و ساخته شده است.

کاتالیست RFCC ساخت ایران در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مجید رجبی افزود: در این واحد از فرآیند شکست کاتالیستی بستر سیال استفاده شده و در حال حاضر بزرگترین واحد پالایشگاهی شکست کاتالیست بستر در کشور می‌باشد.

وی ادامه داد: این واحد به منظور تولید حداکثر بنزین طراحی شده است بطوری که قادر به تولید ۸ میلیون لیتر بنزین با اکتان بالا می‌باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند اظهار کرد: کاتالیست بومی سازی شده واحد PFCCدر مقایسه با مشابه خارجی ،از استانداردها و کیفیت بالایی برخوردار بوده و پارامترهای رقابت پذیری لازم را در خود دارد.

رجبی اضافه کرد: کسب این دستاورد بزرگ می‌تواند نیاز دیگر شرکت‌های پالایشگاهی کشور همچون پالایشگاه‌های اصفهان و آبادان را رفع و راهبری واحدهای تولید بنزین در این شرکت‌ها را نیز آسان‌تر و ارزان‌تر سازد.

وی ادامه داد: کاتالیست خارجی استفاده شده در گذشته ساخت کشورهای چین، آلمان و روسیه است کاتالیست تولید داخل در مجموع قابل رقابت با نمونه‌های چینی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند  اظهار داشت: شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) تولیدکننده بنزین یورو ۴ و یکی از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است که به‌عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه‌اندازی شد.

رجبی افزود: این شرکت نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد و ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص به ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه