سرخط خبرها
  • فریب دود ملایم سیگار الکترونیکی را نخورید
  • سازمان سینمایی: در صورت صعود، بازی ایران با سوییس در سینماها پخش می‌شود
  • پایان مهلت ثبت معافیت چند فرزندی تا ۳۱ شهریور
  • گزارش رسانه تلگراف: حمله به بانک‌های ایرانی کار گروه هکری گنجشک درنده است
  • مذاکره با آمریکا در آستانه تعلیق
  • ثبت‌نام زائران و میزبانان مراسم تشییع رهبر شهید در پیام رسان‌های داخلی
  • ۸ کشور بازی جی‌تی‌ای۶ را ممنوع کردند
  • زنگ خطر نیروی کار، کشور بیش از یک میلیون نفر نیروی اتباع بیگانه نیاز دارد
  • مردم نگران پیامدهای اختلال‌ اخیر بانکی نباشند
  • کی روش: دوست دارم ایران به دور بعد صعود کند
  • پرونده پیگیری اعتراض به کسورات دانشجومعلمان ۵ ساله شد
  • رئیس سازمان ثبت: اموال وطن‌فروشان، برخط توقیف می‌شود
  • احتمال وقوع سیلاب و بارش‌های شدید در ۹ استان کشور
  • بازگشت دوباره اختلال به بانک‌ها با وجود اعلام رفع مشکل
  • آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر به میزبانی ساری
  • هراس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از پیام تهدیدآمیز سردار قاآنی
  • نخست‌وزیر کانادا خواستار بازگشایی سفارت این کشور در تهران شد
  • ۲۰ مرداد، اعلام تاریخ پیشنهادی برگزاری انتخابات فدراسیون بدنسازی و‌پرورش اندام
  • مخبر: قطب‌نمای برخی همسایگان هنوز دوست و دشمن را وارونه نشان می‌دهد
  • آماده‌باش کامل قطار‌های مسافری برای مراسم تشییع پیکر رهبر شهید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران:

۲۵ درصد شبکه آبرسانی مازندران فرسوده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران اعلام کرد حدود یک‌چهارم شبکه آبرسانی استان فرسوده است و بازسازی آن نیازمند بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

هدررفت آب شهری
به گزارش خبرگزاری موج از مازندران

، بهزاد برارزاده فرسودگی شبکه آبرسانی را از مهم‌ترین چالش‌های تامین آب در استان دانست و گفت: بر اساس آخرین برآوردها، حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد شبکه آبرسانی مازندران فرسوده است.

به گفته وی، هم‌اکنون بیش از پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر از خطوط آبرسانی استان نیازمند اصلاح و بازسازی بوده و اجرای این عملیات به اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

برارزاده با اشاره به حجم تولید آب آشامیدنی، افزود: سالانه حدود ۳۸۵ میلیون مترمکعب آب برای شهرها و روستاهای مازندران تولید می‌شود که به دلیل فرسودگی زیرساخت‌ها، حدود ۱۵ درصد آن هدر می‌رود. وی توضیح داد: از میزان هدررفت، حدود چهار درصد در خطوط انتقال و ۱۱ درصد در شبکه توزیع رخ می‌دهد.

مدیرعامل آبفای مازندران بخشی از این اتلاف را ناشی از «نشت‌های نامرئی» در خطوط توزیع دانست و گفت: طی سال‌های اخیر، استفاده از روش‌های نوین نشت‌یابی و پایش شبکه در دستور کار قرار گرفته و نتایج مناسبی نیز داشته است.

 وی تاکید کرد: کاهش محسوس هدررفت تنها در صورت تامین اعتبار لازم برای نوسازی شبکه‌های فرسوده امکان‌پذیر خواهد بود.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه