English

استاندار مازندران خبر داد؛

تهیه طرح گردشگری میانکاله متناسب با زیست بوم

استاندار مازندران گفت: طرح ویژه طبیعت گردی و گردشگری در شبه جزیره میانکاله متناسب با زیست بوم منحصر به‌فرد این تالاب باید باشد.

تهیه طرح گردشگری میانکاله متناسب با زیست بوم
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، یوسف نوری در بازدید از تالاب میانکاله اظهار داشت: برای تهیه و اجرای طرح طبیعت گردی و گردشگری در شبه جزیره میانکاله جذب سرمایه‌گذار ملی و مقید به مسائل محیط زیست باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه این طرح باید براساس ضوابط محیط زیستی، گردشگری و میراث فرهنگی تهیه شود، ادامه داد: طرح ویژه طبیعت گردی و گردشگری در شبه جزیره میانکاله باید با تکیه بر حضور محیط بانان در منطقه باشد.

استاندار مازندران به جنبه جهانی شبه جزیره میانکاله نیز اشاره کرد و گفت: این زیست بوم در جهان منحصر بفرد است و به همین دلیل باید از تمام توان و ظرفیت برای تهیه و اجرای طرح گردشگری در این منطقه بهره برد.

گفتنی است؛ شبه جزیره میانکاله با ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت در شرق مازندران قرار دارد و زیستگاه بیش از ۳۲۰ گونه پرنده مهاجر و بومی و ۱۸۰ گونه گیاه است.

آیت الله رئیسی ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ در نخستین سفر استانی به از تلاب میانکاله بازدید و دستوراتی برای احیای دوباره این زیستگاه صادر کرده بود.

آیت الله رئیسی در جریان آن بازدید بر لزوم توجه جدی به حفظ حیات وحش و زیستگاه پرندگان در این منطقه تاکید کرد و گفت: هر اقدامی که برای احیاء و نگهداری منطقه میانکاله لازم است باید انجام و زمینه‌های طبیعت‌گردی در این منطقه فراهم شود تا مردم هم بتوانند در چارچوب مقررات زیست محیطی از این طبیعت استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه