English

مدیرکل مدیریت بحران مازندران هشدار داد؛

احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران درباره احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هشدار داد.

احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها در مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، حسینعلی محمدی اظهار داشت: با تقویت و فعالیت سامانه بارشی از چهارشنبه ۱۹ اردیهشت تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه شاهد رگبار باران، رعد و برق و صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما در همه مناطق استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: آبگرفتگی معابر و احتمال جاری شدن روان آب، افزایش حجم آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها،  لغزندگی جاده ها، ریزش سنگ، کاهش دید و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی و احتمال آسیب به سازه های کم مقاوم از تبعات این سامانه خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان به ویژه در محور‌های کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی افزود: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز جدا خودداری کنند.

محمدی تأکید کرد: با توجه به پیش بینی مواج شدن دریای خزر از قایقرانی، ماهیگیری و انجام ورزش‌های آبی در این مدت جداً خودداری کنند.

وی افزود: دامداران، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران بیان داشت: صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و پرورش دام و طیور نسبت به آماده سازی سیستم‌های گرمایشی و تنظیم دما و استحکام سالن‌ها تدابیر و اقدام احتیاطی لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلو‌ها و بیلیبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ها اقدام کنند.

محمدی افزود: نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه