English

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری مازندران:

۳ هزار کلاه ایمنی رایگان بین راکبین موتورسیکلت توزیع شد

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: در یک سال گذشته به‌منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور 3 هزار کلاه ایمنی رایگان بین راکبین موتورسیکلت در 120 روستا توزیع شد.

۳ هزار کلاه ایمنی رایگان بین راکبین موتورسیکلت توزیع شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، ناهید شهرامی‌نیا، آموزش و فرهنگ سازی را از مهم‌ترین اقدامات این اداره در راستای کاهش فوتی‌های سوانح رانندگی برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر اقدامات مهندسی ایمنی در راه‌های برون‌شهری استان اصلاح رفتارهای ترافیکی و آگاهی‌بخشی به کاربران جاده‌ای با اجرای برنامه‌های آموزشی در روستاهای حاشیه محورهای فرعی و اصلی استان انجام‌شده که ضرورت دارد این اقدامات با حضور و مشارکت بیشتر مردم و مسئولان مؤثرتر واقع شود.

وی ادامه داد: برابر آمارها، راکبان موتورسیکلت درصد قابل‌توجهی از کشته‌های رانندگی در استان را شامل می‌شوند که بیشترین علت مرگ موتورسواران ضربه به سر است و در سال گذشته 51 درصد راکبین موتورسیکلت‌ها در کشور به علت ضربه وارده به سر فوت شده‌اند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: به همین علت در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران، علاوه بر آموزش 3000 کلاه ایمنی به صورت رایگان در میان شرکت‌کنندگان در برنامه‌های آموزشی توزیع شد.

گفتنی است براساس گزارش پلیس راه، تعداد متوفیان حوادث رانندگی در سال 1402 نسبت به سال 1401، 6 درصد کاهش داشته که امید می‌رود با تداوم اقدامات فنی، نظارتی و فرهنگی شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌ها در سال جدید باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه