English

استاندار مازندران خبر داد؛

جذب بیش از ۵۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهوری به مازندران

استاندار مازندران با مطلوب ارزیابی کردن روند جذب اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به این استان، گفت: تاکنون ۵۰.۹ درصد از مجموع این اعتبارات جذب شده است. ‎

جذب بیش از ۵۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهوری به مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سیدمحمود حسینی پور در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران، اظهار داشت: در جریان این سفر در اسفند سال ۱۴۰۰، در مجموع برای اجرای ۱۷۶ طرح در طی مدت سه سال ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که تاکنون بیش از ۹۰ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی مصوبات سفر رییس جمهور به مازندران را در زمان حاضر ۶۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: از مجموع اعتبارات مصوب، بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات در نظر گرفته شد که تاکنون ۸۰ درصد آن توسط بانک های عامل بخش خصوصی جذب و به متفاضیان واجد شرایط نیز پرداخت شد.

استاندار مازندران، خاطرنشان ساخت: با بررسی های صورت گرفته، ۲۰ درصد باقیمانده تسهیلات توسط بانک های خصوصی جذب نشده است که در جلسه امروز علاوه بر هشدار به این بانک ها، مقرر شد گزارشی نیز از عملکرد بانک های خصوصی مازندران تهیه و برای رییس جمهور ارسال شود.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه عمرانی نیز از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته در دور نخست سفر رییس جمهور به مازندران نیز تاکنون ۷۳ درصد آن جذب شد و بخش دیگر اعتبارات نیز باید از محل مولد سازی تأمین می شد که این امر تاکنون محقق نشده است.

حسینی پور گفت: مازندران در مقایسه با دیگر استان های کشور در پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی از صندوق کارآفرینی امید، معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور و وزارت نفت به عنوان دستگاه هایی نام برد که در دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران به تعهدات اعتباری خود به طور کامل عمل کردند.

استاندار مازندران همچنین از سازمان زندان ها با ۹۶.۴، کمیته امداد با ۹۴.۴، وزارت نیرو با ۹۳.۶، وزارت بهداشت با ۹۰.۶، ستاد اجرایی فرمان امام با ۹۰، بنیاد شهید با ۸۳.۹، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۸۲.۸ و وزارت کشور با ۷۴.۸ درصد به عنوان دیگر دستگاه هایی نام برد که به تعهدات مالی خود در جریان دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران عمل کردند.

وی بیان داشت: مکاتبات لازم با دفتر رئیس جمهوری در ارتباط با باقیمانده تأمین اعتبارات مصوب سفر باید در دستور کار مسئولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

حسینی پور تصریح کرد: مدیران باید نسبت به جذب تمام اعتبارات مصوبات سفر رئیس جنهور به مازندران اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی طرح مولدسازی را یک فرصت بزرگ برای توسعه مازندران دانست و عنوان داشت: عملکرد مدیران دستگاه هایی اجرایی در قالب اجرای طرح مولد سازی اموال ارزیابی خواهد شد، چرا که در صورت تحقق این مهم و تأمین اعتبارات لازم، بسیاری از طرح های مهم و زیربنایی استان تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار مازندران، مولدسازی اموال دستگاه های اجرایی را یکی از راهکارهای مهم برای تأمین اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور عنوان کرد و با بیان اینکه این مهم باید در دستور کار مسئولان دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه در آستانه سفر دوم رئیس جمهور به مازندران هستیم، دستگاه های اجرایی باید نسبت به پیگیری مصوبات سفر و همچنین جذب اعتبارات لازم اهتمام بیشتری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه