English

وزیر نیرو در بازدید ازسد گلورد مطرح کرد؛

تکمیل و افتتاح سد گِلِوّرد تا پایان امسال با تزریق اعتبارات جدید

وزیر نیرو با بیان اینکه همزمان با تکمیل سد گلورد، اجرای شبکه‌های آبیاری و طرح انتقال آب به شهر‌های منطقه نیز در حال انجام است، گفت: این طرح‌ها با تزریق اعتبارات جدید در حداقل زمان به بهره برداری برسد.

تکمیل و افتتاح سد گِلِوّرد تا پایان امسال با تزریق اعتبارات جدید
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، علی اکبر محرابیان در بازدید از سد گِلِوَرد و پل قوسی این سد که با همراهی استاندار انجام شد با بیان اینکه این سد یکی از طرح‌های بسیار مهم مدیریت منابع آب در شرق مازندران است، اظهار داشت: سد گِلِوَرد از سد‌های اثربخش و از نظر گردشگری و توریستی نیز جزو زیباترین نقاط کشور است و اعتبارات جدید برای تکمیل این سد تزریق می شود.

‎وی ادامه داد: اجرای این طرح در دو سال گذشته سرعت یافته است و تکمیل اجزا و پل قوسی روی سد نیز همزمان در حال اجرا است.

وزیر نیرو گفت: پل قوسی روی سد از نظر سازه‌ای و معماری طرح ویژه‌ای است که تلاش می‌شود به زودی بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه همزمان با تکمیل سد گلورد، اجرای شبکه‌های آبیاری و طرح انتقال آب به شهر‌های منطقه نیز در حال انجام است، افزود: این طرح‌ها با تزریق اعتبارات جدید در حداقل زمان به بهره برداری برسد.

همچنین استاندار مازندران نیز با بیان اینکه سد گلورد مهمترین طرح آبی در حال ساخت استان است، گفت: سد گلورد طرح ملی است که با هدف مدیریت منابع آبی و کاربری گردشگری در حال تکمیل است.

سید محمود حسینی پور بیان داشت: سد گلورد اکنون آماده بهره برداری کامل است و با ساخت پل قوسی ۲۸۰ متری که جزو بزرگترین پل‌هاست به صورت کامل بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه پل قوسی روی سد گلورد برای تردد وسایط نقلیه و گردشگری قابل استفاده خواهد بود، تصریح کرد: سد گلورد با دستورات امروز وزیر نیرو تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

گفتنی است؛ ساخت سد گلورد که ۱۰۷ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره‌سازی آب دارد سال ۱۳۸۸ آغاز شد و سال ۱۳۹۶ عملیات اجرایی بدنه و تأسیسات سد پایان یافت اما به دلیل زیر آب رفتن راه ارتباطی ساکنان حدود ۶۶۰ روستای بالادست این سد در صورت آبگیری کامل، آبگیری موقت و ۲۰ درصدی آن تا زمان ساخت جاده جایگزین در دستور کار قرار گرفت.

ساخت این پل بزرگ به عنوان بخشی از جاده جایگزین روی دریاچه مخزن سد گلورد نیز به منظور ایجاد راه ارتباطی ساکنان مناطق بالادست سد و آبگیری کامل سد از سال ۱۳۹۵ در دستور کار قرار گرفت و طی دو سال اخیر با تأمین اعتبارات مورد نیاز سرعت اجرای طرح شتاب بیشتری گرفت. این پل با ۳۰۰ متر طول و ۱۲ متر عرض علاوه بر این که طویل‌ترین پل شمار کشور محسوب می‌شود جزء پنج پل طویل و مرتفع کشور هم به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه