English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تدوین پیوست داوطلبی برای همه فعالیتهای هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: از آنجایی که خدمات تمامی حوزه‌های جمعیت هلال احمر متاثر از ماهیت داوطلبی است لذا پیوست داوطلبی به عنوان یک راهبرد باید برای همه فعالیتهای این جمعیت تدوین و در دستورکار قرار گیرد.

ضرورت تدوین پیوست داوطلبی برای همه فعالیتهای هلال احمر
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، غلامعلی فخاری در همایش تجلیل از داوطلبان این جمعیت اظهار داشت: تجربه ثابت کرده است هر جا به صورت بهینه و درست توانستیم از مشارکت داوطلبان استفاده نماییم، خدمات پایدارتری به جوامع هدف ارائه کردیم.

وی ادامه داد: با این وجود، یکی از حلقه‌های مفقوده در این راستا، فقدان شبکه‌های داوطلبی است لذا باید به موازات ایجاد باشگاه امدادگران، شبکه‌های داوطلبی نیز ایجاد و توسعه یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه روح داوطلبی باید در تمامی حوزه‌های  هلال احمر جاری باشد، گفت: برای تحقق این مهم، ایجاد شبکه‌های داوطلبی متشکل از لایه‌های مختلف جامعه باید به عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه آینده جمعیت هلال احمر منوط به توسعه خدمات داوطلبی است خاطرنشان ساخت: هلال احمر سازمانی غیردولتی است و باید تلاش شود تا جای ممکن اتکای این سازمان به بودجه و اعتبارات دولتی کاسته شود.

فخاری افزود: افزایش سهم فعالیتهای داوطلبی در فرایند خدمات جمعیت هلال احمر یک ضرورت حیاتی است زیرا هرچه سهم خدمات داوطلبی بر سهم خدمات متکی بر بودجه دولتی پیشی گیرد، اهداف هلال احمر در راستای ارائه خدمات پایدار به جوامع هدف و نیازمند با سهولت بیشتری محقق خواهد شد و میزان تأثیرگذاری آن نیز افزون تر می‌شود.

وی گفت: باید نیکوکاری، روح مهرورزی، صلح، نوع دوستی و خدمات بشردوستانه به عنوان ماهیت خدمات داوطلبی  که اساس جمعیت هلال احمر مبتنی بر آن است به درستی در جامعه ترویج شود که نقش شبکه‌های داوطلبی در تحقق این مهم بسیار با اهمیت و برجسته است.

وی عنوان داشت: خدمات داوطلبانه نباید محدود به اقداماتی روتین و سنتی شود بلکه ترویج فرهنگ داوطلبی به عنوان استراتژی تاب آوری باید با رویکردهای جدید و مدرن همراه باشد تا پایداری آن افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه