English

مازندران توانایی صادرات آرد به کشورهای همسایه را دارد

سید محمد جعفری با اشاره به اینکه شرکت آرد نمونه جویبار دارای پیشرفته‌ترین سیستم تولید است که ۷۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی دارد، گفت: این شرکت در دوسال اخیر در بحثصادرات آرد به کشورهای همسایه فعال است.

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور در حاشیه بازدید هیات اقتصادی مارکه ایتالیا در جویبار اظهار کرد: شرکت آرد نمونه جویبار دارای پیشرفته‌ترین سیستم تولید است که ۷۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی دارد.

سیدمحمد جعفری با بیان اینکه بخش زیادی از ظرفیت تولید این شرکت با آرد یارانه‌ای است، افزود: این شرکت در دوسال اخیر در بحثصادرات آرد به کشورهای همسایه فعال است.

وی ادامه داد: این شرکت این توانایی را دارد بتواند گندم را از کشورهای همسایه وارد کنیم و تبدیل به آرد کنیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور ادامه داد: تجربه صادرات آرد به کشورهای فرانسه، ترکمنستان، افغانستان و عراق را داریم و خواهان این هستیم با مارکه ایتالیا هم صادرات آرد داشته باشیم.

جعفری خاطرنشان کرد: مراکز تحقیقاتی در مازندران اقدام به تولید و تکثیر بذور گندم می‌کنند و بذرهای تولیدی برای تکثیر بیشتر در اختیار کشاورزان پیشرو قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد بذور گندم ما اصلاح شده است، گفت: حدود یک سوم کشاورزان گندم کار مازندرانی از بذور خودمصرفی برای تولید گندم استفاده می‌کنند.

مدیر‌عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور ادامه داد: پتانسیل تولید گندم آبی در مازندران و گلستان ۶ تن در هکتار و گندم دیم ۳ تن در هکتار است.

جعفری تصریح کرد: اگر بذری در ایتالیا وجود داشته باشد که پتانسیل تولید منطقه ما را ارتقاء دهد دو استان می‌تواند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه در واردات بذر همیشه آسیب‌پذیر بوده‌ایم، افزود: در گذشته بیماری شانک باکتریایی مرکبات را نداشته‌ایم اما با واردات بذر از سایر کشورها سبب شد این نوع بیماری وارد مزارع گندم شود.

مدیر‌عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور اضافه کرد: اطمینان از بذر برای ما بسیار مهم است و هر بذری که وارد کشور می‌شود موسسه تحقیقات باید تایید کند.

جعفری خاطرنشان کرد: امیدواریم این تبادلات زمینه صادرات گندم و آرد را از مازندران به ایتالیا فراهم کند.

این هیأت در پایان بازدیدی از شرکت نمونه آرد خواستار نشست دو جانبه با شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور برای همکاری و تبادل نظرات شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه