English

استاندار مازندران:

عملیات نصب سازه پل بزرگ زیرقوسی سد گلورد آغاز شد

استادار مازندران گفت: عملیات نصب سازه پل بزرگ زیرقوسی سد گلورد در شرق مازندران آغاز شد تا با تکمیل آن در ماه‌های آینده، علاوه بر رفع مشکل تردد ساکنان حدود ۶۰ روستای بالادست سد فرآیند آبگیری کامل سد گلورد نیز آغاز شود.

عملیات نصب سازه پل بزرگ زیرقوسی سد گلورد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور در مراسم آغاز نصب قطعات سازه فلزی پل با اشاره به نقش مهم سد گِلِوَرد در اقتصاد شرق استان مازندران، اظهار داشت: آبگیری کامل این سد به تکمیل این پل بزرگ و زیبا وابسته است و خوشحال هستیم که با پیگیری مدیران و کارکنان شرکت آب منطقه‌ای مازندران و تلاش همه عوامل پروژه اکنون شاهد آغاز مرحله پایانی ساخت این پل مهم هستیم.

وی ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه و مهم در ساخت پل بزرگ سد گلورد این است که صفر تا صد آن از طراحی تا ساخت و اجرا با توان و دانش متخصصان داخلی و مهندسان ایرانی انجام شده و این امر برای همه ما مایه مباهات است.

استاندار مازندران گفت: ساخت این پل علاوه بر این که منجر به آبگیری کامل سد گلورد می شود، در اشتغالزایی منطقه از منظر گردشگری نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و رایزنی‌های لازم برای اجرای طرح‌های گردشگری مرتبط با دریاچه سد و پل زیرقوسی انجام شده است.

وی افزود: پل سد گلورد یکی از معدود طرح‌های عمرانی مازندران است که پیش از بهره‌برداری‌اش مطالعات مربوط به پیوست گردشگری آن نیز آغاز شد و طرح‌هایی برای جذاب‌تر شدن این پل و افزایش امکان استفاده از چشم‌انداز و زیبایی منطقه که با آبگیری کامل سد ایجاد می‌شود در حال مطالعه است.

حسینی‌پور تصریح کرد: هرچند که پل سد گلورد یکی از طرح‌های وابسته و زیرمجموعه سد محسوب می‌شود، اما از نظر پیچیدگی عملیات، اهمیت طرح و اثرگذاری آن در تکمیل طرح اصلی کمتر از خود سد نیست.

وی بیان داشت: امیدواریم که در صورت فراهم بودن شرایط اقلیمی بتوانیم در دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از پُل باشیم و البته با توجه به موقعیت منطقه و جنگل و کوهستانی بودن آن و قرار داشتن در نیمه دوم سال، ممکن است شرایط جوی تغییراتی در برنامه زمان‌بندی ایجاد کند، با این حال سعی بر این است که در دهه فجر این طرح به بهره‌برداری برسد و امیدواریم مردم منطقه و همه مردم کشورمان از زیبایی‌ها و مواهب این طرح منحصربه‌فرد بهره بگیرند.

گفتنی است؛ پل سد گِلِوَرد با ۳۰۰ متر طول و ۱۲ متر عرض علاوه بر این که طویل‌ترین پل شمار کشور محسوب می‌شود، جزو پنج پل طویل و مرتفع کشور هم به شمار می‌رود و ساخت این پل بزرگ به عنوان بخشی از جاده جایگزین روی دریاچه مخزن سد گلورد به منظور ایجاد راه ارتباطی ساکنان مناطق بالادست سد و آبگیری کامل سد از سال ۱۳۹۵ در دستور کار قرار گرفت و طی دو سال اخیر با تأمین اعتبارات مورد نیاز سرعت اجرای طرح شتاب بیشتری گرفت.

طی ماه‌های اخیر، عملیات اجرای پایه‌ها و فنداسیون این پل اجرا شد و اکنون با آغاز نصب قطعات سازه فلزی، این طرح در مرحله پایانی قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه