English

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران:

ساخت ۱۵۵ هزار واحد طرح مسکن ملی در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: برنامه ریزی و مدیریت احداث ساخت ۱۵۵ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان در طول چهار سال مسئولیت دولت سیزدهم را با محوریت خانه دار کردن اقشار فاقد مسکن با تأمین زمین و تسهیلات ساخت در دستور کار قرار گرفت.

ساخت ۱۵۵ هزار واحد طرح مسکن ملی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی دیوسالار در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه، با توجه به برنامه های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی مازندران برنامه ریزی و مدیریت احداث ساخت ۱۵۵ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان در طول چهار سال مسئولیت دولت سیزدهم را با محوریت خانه دار کردن اقشار فاقد مسکن با تأمین زمین و تسهیلات ساخت در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن مهمترین برنامه عمرانی در دولت سیزدهم و بزرگترین پروژه اجرایی حوزه مسکن پس از انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با اولویت قرار گرفتن اقشار نیازمند مورد حمایت کمیته امام خمینی (ره) و بهزیستی و همچنین خانوارهای دارای بیش از سه فرزند در راستای قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت در حال اجرا است، ادامه داد: با تولید ۱۵۵ هزار واحد مسکن تا افق ۱۴۰۴ در چهار بخش سهمیه مسکن حمایتی ۳۶ هزار واحد، سهمیه خودمالکی ۶۰ هزار واحد، سهمیه باز آفرینی ۱۵هزار واحد و سهمیه روستایی ۴۴ هزار واحد است که در صورت تحقق بخش اعظم مشکل تامین مسکن مرتفع خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران را در چهار قالب حمایتی، خودمالک، بازآفرینی و روستایی در حال اجرا دانست و گفت: در قالب طرح حمایتی تاکنون ۱۳۲ هکتار معادل ۱۳ هزار واحد زمین تأمین ، ۸ هزار و ۵۶۳ واحد حمایتی، ۹ هزار و ۹۴۷ واحد خودمالک، ۴ هزار و ۶۴۶ واحد بافت فرسوده و ۱۲هزار و ۳۱ واحد روستایی که جمعاً شامل ۳۵ هزار و ۱۸۷ واحد مسکونی در مرحله اجرای عملیات ساختمانی قرار دارد.

این مسئول یادآور شد: همچنین ۴ شهرک مجموعاً به مساحت ۶۳۰ هکتار معادل ۵۰ هزار واحد تأمین که شورای برنامه ریزی استان تصویب و در شرف طرح در صحن دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در فاز اول یک هکتار به ۸۸ متقاضی واجد شرایط این طرح زمین تخصیص داده شد، بیان داشت : در فاز دوم  ۲ هکتار جهت تحویل به ۱۷۱ متقاضی واجد شرایط مهیا شده است.

دیوسالار افزود: از ۱۱۰ هکتار برنامه آماده سازی سال ۱۴۰۲ اداره کل راه و شهرسازی برای زمین های حمایتی استان، ۵۸ هکتار از زمین ها با اعتباری به میزان ۳۰ میلیارد تومان در حال آماده سازی فاز اول قرار دارد.

 وی ابراز داشت: در همین راستا و پس از تشکیل ۲۸ جلسه شورای مسکن استان با حضور استاندار، ۴ هزار و ۲۹۰ واحد که از این تعداد گهزار و ۸۶ واحد مسکن مهر، هزار و ۸۳۶ واحد خودمالک، ۲۰۹ واحد بازآفرینی و هزار و ۳۴۸ واحد روستایی در هفته دولت به صورت همزمان با سراسر کشور افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به مسکن ملی در قالب طرح خودمالک اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۳ هزار و ۹۲۴واحد درخواست در سامانه جامع طرح نهضت ملی مسکن ثبت شد که ۹ هزار و ۱۶۱واحد انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران مجموعاً تعداد ۴۸ شهر دارای محدوده مصوب بازآفرینی به مساحت ۸۰۰۰ هکتار دارد که به ۳ نوع بافت ناکارآمد میانی(بافت فرسوده)، بافت تاریخی و سکونتگاه غیر رسمی تقسیم می شود، خاطرنشان ساخت: در همین راستا بسته های تشویقی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شد که در حال ارائه توسط شهرداری ها به ساکنین این مناطق ۳ گانه است.

دیوسالار اظهار داشت: همچنین ۱۳۰۰ واحد درخواست تسهیلات در سامانه تسهیلات بافت فرسوده ثبت شد که ۱۰۳۹ واحد انعقاد قرارداد و پرداخت انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه